شروع برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان

گل

شروع برداشت گل محمدی از بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برداشت گل محمدی از گلستان های این شهرستان ازنیمه فروردین ماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب، حبیب اله فتحی مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: شهرستان داراب از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید گل محمدی مقام اول کشور را دارد و بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در این شهرستان وجود دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: سطح زیر کاشت گل محمدی در این شهرستان ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار است که از این میزان ۵۰۰ هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم کاشت شده است

فتحی افزود: متوسط عملکرد گل محمدی دیم و آبی در این شهرستان به ترتیب 1200 و 2500 کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می شود حدود 6 هزار تن گل محمدی به صورت گلبرگ تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه عمده گلستان‌های دیم این شهرستان در مناطق لایزنگان، نوایگان، شکرویه و مروارید واقع شده است افزود: 70 درصد گل محمدی این شهرستان به صورت غنچه و گلبرگ خشک به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب خاطرنشان کرد: گل محمدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

                                                                                                                                                                             گل2

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25306

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *