برگزاری جشن شکرگزاری برداشت کلزا و دومین همایش نوین ترویج در شهرستان رستم

shokrane kolza 1

برگزاری جشن شکرگزاری برداشت کلزا و دومین همایش نوین ترویج در شهرستان رستم

   به گزارش روابط عمومی شهرستان: جشن شکرانه برداشت کلزا با حضور قاسمی ریاست سازمان، مسعود گودرزی نماینده مردم شریف شهرستان های ممسنی و رستم، فرماندار شهرستان، مدیران و کارشناسان مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های رستم، ممسنی و کازرون، مدیران ادارات شهرستان و بهره برداران بخش کشاورزی در شهرستان رستم برگزار شد.

نوعی خدابادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت: مدیریت جهاد کشاورزی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل بر اساس سیاست های وزارت متبوع اقدام به کشت 850 هکتار کلزا نموده که انتظار می رود تولید این محصول از مرز 1500 تن فراتر رود. وی افزود: در دولت تدبیر و امید خدمات قابل ملاحظه ای در شهرستان انجام و در حال پیگیری می باشد که می توان به توسعه کشت گلخانه ای، برقی کردن چاه ها، افزایش آبیاری مدرن، تغییر الگوی کشت، کشت دانه های روغنی، کشت گیاهان داروئی و ارتباط موثر با بهره برداران بخش کشاورزی اشاره نمود.

ایزدی فرماندار شهرستان گفت: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی و تزریق منابع به بخش کشاورزی سبب شده تا در پایان کاری دولت یازدهم، تولید محصولات کشاورزی افزایش و در بعضی از محصولات به خودکفایی برسیم.

در ادامه قاسمی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در دولت تدبیر و امید حاکمیت عقلانی و کارهای دانش بنیان موجب گردید در تولید برخی محصولات از جمله گندم به خود کفایی برسیم و صادرات این محصول را نیز در دستور کار داشته باشیم.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در یک دوره 10 ساله در دانه های روغنی به خود کفایی خواهیم رسید و این حرکت موجب خواهد شد تا از خروج ارز به خارج از کشور و تولید غذای سالم دسترسی پیدا کنیم. دولت تدبیر و امید بسته حمایتی قابل قبولی را در خصوص محصول کلزا در نظر گرفته است از جمله خرید تضمینی، نهاده های یارانه دار، انتقال روشهای نوین و یافته های علمی از طریق پهنه ها به کشاورزان و تسهیلات یارانه دار و…

قاسمی اظهار داشت: ایجاد نظام نوین ترویج و استقرار بیش از 880 نفر از ناظرین در مراکز خدمات و ترویج کشاورزی که در دولت قبل، این مراکز رو به تعطیلی بوده است، اجرای مزارع امید و الگویی با استفاده از روش های علمی و اقتصادی تولید محصولات کشاورزی موجب گردیده تا شغل کشاورزی به یک کار فنی و مهندسی در لیست مشاغل تاثیرگذار قرار بگیرد.

گودرزی نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم گفت: از مجموعه جهاد کشاورزی استان و شهرستان بالاخص ریاست سازمان برادر ارزشمند و پرتوان تقدیر و تشکر می نمایم.

گودرزی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی کارهای شایسته ای از قبیل مدیریت بهره وری در منابع آب، اعطای تسهیلات یارانه دار، خودکفایی در محصولات کشاورزی، کشت و توسعه گلخانه، آبیاری تحت فشار و تغییر الگوی کشت و… در بخش کشاورزی انجام داده است.

shokrane kolza 2

shokrane kolza 3

shokrane kolza 4

shokrane kolza 5

shokrane kolza 6

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *