برگزاری کمیته فنی داشت گندم ، جو ، کلزا در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم ویژه مدیران پارسل

komite 

برگزاری کمیته فنی داشت گندم ، جو ، کلزا در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم ویژه مدیران پارسل

       به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم : کمیته فنی داشت گندم ، جو ، کلزا در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم ویژه مدیران پارسل باحضور مدیر ، معاون فنی ، مسئول تولیدات گیاهی و مدیران پهنه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم برگزار گردید .

در این جلسه ابتدا نوعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم در مورد نحوه پایش و پیش اگاهی مزارع گندم ، جو و تلاش تمام کارشناسان پهنه برای مبارزه به موقع با علف های هرزگندم واستفاده از سموم علف کش مناسب و اقدامات لازم به منظور ردیابی سن گندم مطالبی را ارائه نمودند.

در ادامه کارشناس واحد حفظ نباتات گزارش مختصری از وضعیت مبارزه با علف های هرز گندم و جو(آبی و دیم) و کلزا در سال جاری ارائه نموده و بر لزوم حضور مستمر کارشناسان پارسل در مزارع تحت پوشش خود به منظور افزایش سطح مبارزه با علف های هرز گندم و جو ، کرف (مینوز)، پایش مداوم سن با توجه به شرایط اقلیمی خاص در سال جاری و ردیابی و پایش بیماری های مهم زنگ و سپتوریوز گندم و در صورت لزوم شروع سمپاشی علیه شته مومی کلزا تاکید کرد.

همچنین در این جلسه نکاتی به منظور توجه بیشتر به آفت سن گندم ، توصیه سموم مناسب ، روش های تورزنی و ثبت اطلاعات در سامانه جامع پایش عوامل خسارتزای گیاهی ارایه شد. 

komite 1

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25536

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *