برگزاری شورای کشاورزی در شهرستان رستم

jalase 

 

برگزاری شورای کشاورزی در شهرستان رستم

     به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم : جلسه شورای کشاورزی شهرستان رستم در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم با حضور حسینی فرماندار شهرستان رستم ، بخشداران مرکزی و سورنا ، علی گودرزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم و اعضاء شورای کشاورزی برگزار گردید .

حسینی فرماندار شهرستان رستم گفت : متولیان تامین و توزیع بذر و کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان تلاش مضاعف خود را برای رسیدن به موقع نهاده ها به دست کشاورزان داشته باشند و بر امر توزیع نظارت کافی را داشته باشند .

وی همچنین گفت : نزول رحمت باران الهی موجب نشود مدیریت منابع آب و الگوی کشت در سال زراعی 98-97 به دست فراموشی سپرده شود . از امکانات مدیریت بحران در شهرستان برای مهار و کنترل حوادث احتمالی به خصوص در زمینه سیلاب استفاده کافی را داشته و ضمنا” از ظرفیت بخش خصوصی برای کمک در این امر نهایت استفاده را داشته باشیم .

فرماندار شهرستان رستم افزود : نمایندگان بیمه محصولات کشاورزی در خصوص پرداخت خسارت بیمه کشاورزان به موقع اقدام نمایند . ایشان مژده راه اندازی ایستگاه هواشناسی را به همین زودی در منطقه دهنو اعلام نمودند .

علی گودرزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت : مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم بر اساس برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی فارس و وظیفه ذاتی خود نسبت به کشت محصولات شتوی به خصوص تمرکز بر دانه های روغنی اقدام نموده و تاکنون 1200 هکتار کلزا کشت گردیده و هدف گذاری برای کشت این محصول 2000 هکتار می باشد .

وی افزود : مدیریت جهاد کشاورزی با تعامل سازنده خود با اتحادیه تعاون روستایی شهرستان و بخش خصوصی در خصوص تامین بذر و کود شیمیایی موردنیاز کشاورزان به میزان 4000 تن اوره ، 2000 تن فسفات و 15 تن سولفات پتاسیم است که از این مقدار 600 تن اوره خریداری که بیش از 70 درصد حمل شده است .

قدیری کارشناس ناظر مقیم صندوق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان رستم گفت : تا کنون 28 نفر و 51 هکتار محصولات زراعی خود رابیمه کرده اند . کلزا دیم و آبی سال گذشته به ترتیب80 و 60 درصد خسارت آنان تایید شده است . 

jalase 1

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25571

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *