نشست فوق العاده شورای کشاورزی شهرستان رستم

N2 1 

     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: ما متولیان امر بخش کشاورزی تلاش می کنیم که همگام با سیاست های نظام و وزارت جهاد کشاورزی کشت های استراتژیک را بطور ویژه در دستور کار خود قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، نشست شورای کشاورزی با حضور مسئولان نهادهای دولتی، بانک کشاورزی، تشکل های مردم نهاد به ریاست معاون فرمانداری و دبیری مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در سالن شهدای این مدیریت برگزار گردید.

در آغاز این نشست، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم به اهمیت کشت های استراتژیک بخصوص کشت دانه های روغنی (کلزا) بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با عدم وابستگی به واردات روغن های خوراکی از خارج پرداخت و افزود: ما متولیان امر بخش کشاورزی تلاش می کنیم که همگام با سیاست های نظام و وزارت جهاد کشاورزی کشت های استراتژیک را بطور ویژه در دستور کار خود قرار دهیم.

علی گودرزی با بیان این مطلب که برای انسجام در امورات محوله، شهرستان را از لحاظ کشاورزی به ده منطقه تقسیم کرده ایم، ابراز کرد: چهارشنبه ها با برگزاری نشست های هفتگی آخرین گزارشات لحطه ای را از طریق مدیر پهنه ها دنبال می نمائیم.

وی به کشت ۱۹۰۰هکتاری کلزا سال زراعی گذشته در سطح رستم به عنوان شهرستان پیشرو در استان فارس اشاره کرد و تصریح کرد: به لطف خداوند و همکاری همه نهادهای ذی مدخل آخرین تلاش های خود را بکار می بندیم که در سال زراعی جدید این منطقه کشاورزخیز را به عنوان شهرستانی پیشرو در راستای سیاست های نظام و دولت معرفی نمائیم.

گودرزی اعتصاب بیست روزه کامیون داران و پتروشیمی ها در سال گذشته را مطرح نمود و تأکید کرد: با عاملین خرید اتمام حجت کرده ایم که هفتاد درصد نهاده های کشاورزی بخصوص کود مورد نیاز کشاورزان را در تا آخر مهرماه تأمین نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم با توصیه به بانک کشاورزی در واگذاری وام سلف به کشاورزان کلزا کار و بحث بیمه کشت این محصول به صورت ویژه، اظهار کرد: به امید خدا در زمان برداشت محصول کلزا بطور مستقیم نظارت خواهیم کرد که در حق کشاورزان اجحاف نشود.

گودرزی با پیش کشیدن موضوع نهضت گلخانه ها، اهمیت هویت گذاری دام ها را به میان کشید و گفت: باید تلاش کنیم با حمایت از دامپروی های سنتی راه صیانت از منابع طبیعی را در این اوضاع و احوال آتش سوزی های غیرمتعارف هموار نمائیم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *