پنجمین نشست شورای راهبردی کشت های استراتژیک

P2 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: با کشت کلزا ضمن تناوب زراعی، رونق تولید و سودآوری بیشتر را به ارمغان آوریم

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، پنجمین نشست راهبردی کشت های استراتژیک با حضور مذیران پهنه ها، مسئولین واحدها و به ریاست مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در سالن شهدای این مدیریت برگزار شد.

در آغاز این نشست، علی گودرزی با بیان اینکه ما متولیان امر بخش کشاورزی وظیفه داریم در راستای سیاست های نظام و دولت، کشت های استراتژیک به عنوان اولویت کاری در دستور کار خود قرار دهیم، افزود: طبق دستور مقام معظم رهبری و وزارت جهاد کشاورزی، کشت محصول کلزا می تواند ما را در کاهش وابستگی به واردات روغن های خوراکی و رهایی از نظام سلطه نجات دهد.

وی با بیان اینکه مروجین بخش کشاورزی وظیفه دارند بهره برداران را نسبت به مراحل کاشت، داشت و برداشت از لحاظ علمی و مکانیزه کردن محصولات زراعی خود آگاه سازند، اظهار کرد: یکی از موارد مهمی که کشاورزان باید نسبت به آن دقت نظر لازم را داشته باشند همانا عمق کاشت بذر خواهد بود.

گودرزی به رعایت کردن علمی کشاورزان در نحوه کود دهی با میزان، نوع و زمان آن اشاره کرد و تاکید کرد: مدیران پهنه ها وظیفه دارند با ورود به این قضیه و حضور به موقع بر سر مزارع، کشاورزان را در مکانیزه کردن این بخش یاری نمایند.

در ادامه این نشست مسئول تولیدات گیاهی با بیان این مطلب که کشاورزان باید نسبت به کشت های استراتژیک بیش از پیش آگاه شوند، گفت: همه ما، مدیران پارسل ها و کارشناسان کشاورزی وظیفه داریم به عنوان راهبران این بخش، بهره برداران را برای مکانیزه کردن زراعت خود یاری نمائیم.

هاتف مومنی به اهمیت کشت کلزا به عنوان محصولی قابل باور نظام و دولت برای رهایی از کاهش وابستگی روغن های خوراکی به خارج اشاره کرد و افزود: کشت این محصول می تواند برای ریکاوری خاک و بهره وری بیشتر محصولات در کشت بعدی بخصوص گندم نقش بسزایی ایفا نماید.

P1

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25669

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *