افتتاح طرح نوین آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت

photo 2020 02 05 07 53 46 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: در سال زراعی جاری 170 هکتار از مزارع شهرستان رستم به سیستم آبیاری نوین مجهز گردید

به گزارش روابط عمومی مدیریت جها کشاورزی شهرستان رستم، طرح نوین آبیاری تحت فشار در سطح پنج و نیم هکتار به نمایندگی از 170 هکتار از مزارع شهرستان رستم با حضور معاونان فرمانداری، مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی، مسئولین نهادهای دولتی و جمعی از کشاورزان منطقه در روستای کرم آباد (دهنو) افتتاح گردید.

در این افتتاحیه، علی گودرزی با بیان اینکه در آبیاری های نوین راندمان آب تا نود درصد افزایش می یابد، افزود: آبیاری تحت فشار می تواند از استهلاک آب مصرفی به روش سنتی که تنها سی درصد راندمان بهره وری آب را به دنبال دارد جلوگیری نماید.

وی به آگاه سازی کشاورزان و بهره برداران در راستای مزیت های آبیاری های نوین اشاره نمود و تصریح کرد: امروزه زارعان ما به این مهم دست یافته اند که آبیاری های تحت فشار می تواند علاوه بر مقابله با هدر رفت آب در مواقع بحرانی، به نحوه تغذیه علمی و صیانت از خاک به نحو چشمگیری کمک نماید.

گودرزی آب و خاک را به عنوان دو مقوله سرنوشت ساز در رونق تولید، معیشت خانوارها و شکوفایی اقتصاد جامعه یادآور شد و تاکید کرد: خوشبختانه دولت و وزارت جهاد کشاورزی در این راه گام های موثری برداشته اند که کمک های بلاعوض به طرح های سیستم های آبیاری نوین یکی از حمایت های جدی برای حفاظت از منابع آبی خاکی، بهره وری بیشتر از منابع آب مصرفی و جلوگیری ار هدر رفت آب های مضاف بر نیاز کشت و زراعت می باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25737

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *