اولین کشت چغندر قند در شهرستان رستم بعد از سی سال

photo 2020 12 29 12 01 04 

     

معاون جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: با کشت 30 هکتار چغندر قند، این محصول بعد از سه دهه جای پای خود را در شهرستان رستم باز کرده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، هاتف مومنی که به همراه سهرابی”نماینده کارخانه مرودشت”، جمشید کریمی ولد “مسئول تولیدات گیاهی” و تنی چند از کشاورزان منطقه از مزارع چغندر قند این بازدید به عمل آوردند، با بیان این مطلب که کشت چغندر بعد از سه دهه در این شهرستان انجام گرفته است، افزود: انتظار می رود که با شرایط مساعد جوی و باران های مناسب پیش درآمد خوبی برای تشویق کشاورزان به کشت این محصول در سال های آتی صورت پذیرد.

وی کشت قراردادی این محصول را از طریق کارخانه قند مرودشت یادآور شد و اظهار کرد: این کارخانه با ارائه تسهیلات لازم و ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان از زمان کاشت تا برداشت و همین طور خرید تضمینی این محصول می تواند فصل جدیدی را در کشت و زراعت شهرستان ایجاد نماید.

مومنی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت رویشی کشت این محصول رضایت بخش می باشد، امید است که در سالهای آتی با افزایش سطح زیر کشت این زراعت و اجرای تناوب زراعی در این شهرستان، شاهد افزایش تولید دیگر محصولات کشاورزی از جمله غلات باشیم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25880

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *