بازدید از مزارع سی هکتاری چغندر قند شهرستان رستم+ تصاویر

photo 2021 02 24 09 25 28 

     

مجری طرح چغندر قند کشور گفت: مزارع چغندر قند شهرستان رستم از بهترین نمونه های کشوری است، ضرورت دارد کارخانه قند این شهرستان راه اندازی شود

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانه رستم، حصادی که به همراه احمد دهقان “مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس”، آتشی “کارشناس مسئول چغندر قند فارس”، مدیر، معاون فنی و دیگر همکاران جهاد کشاورزی رستم از مزارع چغندر قند این شهرستان بازدید بعمل آوردند، افزود: مزارع چغندر قند شهرستان رستم از نمونه های خیلی خوب کشور است که با توجه به آب و هوای مطلوب و مدیریت در زمان کشت، می تواند در سال های پیش رو گسترش یابد.

وی با تاکید بر این مطلب که باید خوب کار کنیم و در این راستا از کارشناسان باتجربه استفاده نماییم، تصریح کرد: ما در کشور مشکل تولید محصولات کشاورزی نداریم و آنچه گاها” بین تولید و واردات را مختل می سازد، همانا نوع نگاه به هزینه ها می باشد که با کمی تامل و کارهای کارشناسی می توان راه رونق تولید را برای کمک به اقتصاد جامعه و اشتغال زایی کشور هموار نمود.

مجری طرح چغندر قند کشور، کشت چغندر قند را کشتی قراردادی توصیف نمود و بیان کرد: این نوع کشت از زمان کاشت تا مرحله برداشت بر اساس همین قرارداد با تامین نهاده ها و ماشین آلات کشاورزی از طرف کارخانه قند مورد نظر می تواند نقطه امیدی برای بهره برداران چغندر کاری باشد تا از دغدغه خاطر این قشر مولد و زحمتکش بکاهد.

حصادی به کارخانه قند شهرستان رستم که سالهاست از کار افتاده است اشاره نمود و اظهار کرد: ضرورت دارد که با ورود مسئولین امر و دستگاه های نظارتی، این کارخانه راه اندازی شود تا به کشاورزی این دیار زراعت خیز و شهرستان های همجوار کمک شایانی شود.

در ادامه مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس، شهرستان های ممسنی و رستم را استان گلستان کوچک فارس توصیف نمود و گفت: شهرستان رستم به دلیل آب و هوای مناسب و خاک زرخیز نمونه پایلوت کشوری ست که با کمی توجه بیشتر می تواند در آینده نه چندان دور نقش بسزایی در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی ایفا نماید.

احمد دهقان به مدیریت زمانی کشت چغندر قند اشاره کرد و افزود: اگر کشت این محصول در اوایل مهرماه صورت پذیرد می تواند در رشد مطلوب و صرفه جویی در مصرف آب بعد از بارنگی های پاییزه مثمر ثمر باشد.

photo 2021 02 24 09 25 47

photo 2021 02 24 09 25 34

photo 2021 02 24 09 25 42

photo 2021 02 24 09 24 59

photo 2021 02 24 09 25 15

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25908

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *