حلاوت کام خاک رستم بعد از سی سال انتظار

photo 2021 03 30 07 27 59 

     

با برداشت به موقع مزارع سی هکتاری چغندر قند شهرستان رستم، این خاک زرخیز می تواند آغوشش را با اشتیاق بیشتر به روی کشت این محصول استراتژیک باز نماید

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، خاک حاصل خیز رستم با کشت چغندر قند با توجه به وجود کارخانه قند این شهرستان همواره قدمتی دیرینه دارد که بعد از خاموش شدن این کارخانه، متاسفانه کشت این محصول استراتژیک هم به فراموشی سپرده شد.

آب و هوای مطلوب در کنار خاک مناسب همراه با کشت مکانیزه چغندر قند می تواند راه رونق تولید را برای خود کفا شدن جامعه از این محصول پرمصرف بیش از پیش طی نماید و در این وضعیت اقتصادی و تحریم های ظالمانه که کشور را با فشار زیادی روبرو ساخته است، یاری نماید.

کاشت چغندرقند علاوه بر این که از نظر اقتصادی بسیار سودآور است، می تواند در اصلاح خاک و کنترل علف های هرز نیز مؤثر بوده و از این رو به راحتی می توان این گیاه را در تناوب با گیاهان دیگر قرار داد. به خاطر سازگاری زیاد این گیاه با شرایط مختلف آب و هوا و خاک، در اکثر نقاط می توان آن را کشت کرد. این گیاه با ریشه های عمیق خود نفوذپذیری خاک را افزایش داده و خاک مناسبی را برای کشت های بعدی آماده می کند.

آنچه مسلم است در عرصه کشاورزی برای باز شدن راه رونق تولید و کمک به اقتصاد جامعه و معیشت کشاورزان کمک نمود این است که ضرورت دارد با کارهای ترویجی از زمان کاشت محصولاتی نظیر چغندر قند و کلزا، همپای بهره برداران با ارایه نکات کارشناسی جهت بهره وری بیشتر از این محصولات تا برداشت به موقع همت گماشت تا بتوان کشاورزان را برای کشت های بعدی و تناوب در زراعت با تعاملی دو سویه همراه با اعتقاد و اعتماد متقاعد نمود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25918

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *