کشت قراردادی گندم مسیری نو برای رونق تولید

photo 2021 11 02 07 11 34 

     

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کشت قراردادی گندم راهی برای کمک به معیشت بهره برداران و رونق تولید است

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، فرهاد شریفی در نشست کشت قراردادی گندم که با حضور جمالی “مدیرعامل اداره غله فارس”، کهن سال “مسئول بازرگانی خدمات حمایتی فارس”، فرید “کارشناس کشت های قراردادی سازمان جهاد کشاورزی فارس”، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی به همراه معاونین، شرکت های خدمات حمایتی و تعدادی از کشاورزان پیشرو شهرستان رستم برگزار شد، افزود: گندم یکی از کالاهای استراتژیک اساسی و بعنوان قوت لایموت مردم و جامعه است که ضرورت دارد با ارایه راهکارهای لازم و طرح های نوین، بیش از پیش نسبت به رونق تولید این محصول اهتمام ورزید.

photo 2021 11 02 07 11 43

وی کشت قرادادی را یکی از راههای کمک به معیشت بهره برداران، رونق تولید و خودکفایی در گندم دانست و اظهار کرد: کشت قراردادی موجب می شود از دغدغه بهره برداران در راستای تامین نهاده های کشاورزی مورد نیاز زراعت خود کاسته شود.

شریفی از دیگر مزایای کشت قراردادی گندم را خرید تضمینی و پرداخت به موقع وجه محصول تحویلی یادآور شد و بیان کرد: این کار باعث می شود که اعتماد و اطمینان خاطر دو سویه بین کشاورز و متولیان امر کشاورزی حاصل شود.

photo 2021 11 02 07 12 19

قائم سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه با اشاره به این موضوع که یکی از اهداف دولت در کشت قراردادی، بیمه محصولات کشاورزی بخصوص گندم است، ابراز کرد: این کار می تواند بهره برداران را در مواقع بحرانی و وضعیت نامناسب اقلیمی در این سالهای کم آبی و خشکسالی یاری نماید.

فرهاد شریفی یکی دیگر از اهداف کشت قراردادی گندم را حذف دلالان و واسطه ها ذکر نمود و گفت: این طرح هم زمان در 7 استان کشور بخصوص فارس اجرا می شود که شهرستان رستم با توجه به وضعیت آب و خاکی و اقلیمی مطلوب به عنوان پایلوت می تواند نقطه عطفی در اجرای این طرح نوین باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25972

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *