دومین جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی

دومین جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با حضور اعضاء این کمیته در روز یکشنبه 6/5/95 برگزار گردید.

محمد بوستانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و کشاورزی دو مقوله جدایی ناپذیر و وابسته به یکدیگرند افزود اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم با استفاده از امکانات موجود تولید را افزایش داده و در بخش مصرف هم صرفه جویی و کاهش ضایعات را در راس امور قرار دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا کنون هم سعی بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بوده اظهار داشت در تمام بخشها می توان با برنامه ریزی دقیق تر و جدی تر این سیاستها را دنبال کرد. بوستانی با اشاره به مواردی که در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی می باشد گفت در حوزه امور دام و تولیدات دامی جایگزینی دامهای پرتولید و ساماندهی و بهینه سازی مصرف سوخت، در حوزه تولیدات گیاهی با کاهش ضایعات از مرحله کاشت بذر تا زمان برداشت محصول ، حذف سموم و دیگر نهاده های بی کیفیت، استفاده از ارقام پربازده و مقاوم به خشکی، تولید محصولات سالم و ارگانیک ، توسعه کشتهای گلخانه ای، تغییر الگوی کشت ، توسعه سیستمهای آبیاری نوین و …. می توان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت و در این راه می توان از تجربیات سایر کشورهایی که در این زمینه به موفقیت دست یافته اند، الگو گرفت.

در ادامه جلسه خانم مهندس معینی دبیر جلسه با ارائه پاورپوینتی در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدامات انجام گرفته در دیگر کشورها و راهکارهای رسیدن به موفقیت در این زمینه را تشریح کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26299

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *