توليد قلمه ريشه دار گل محمدي در گلخانه براي اولين بار در شهرستان سپیدان

یکی از عمده تولیدات محصولات باغی در زیربخش گل و گیاهان زینتی تولید گلهای شاخه بریده گلخانه ای می باشد که شهرستان سپیدان در این خصوص مقام اول تولید را در سطح استان فارس با میانگین پانزده میلیون گل شاخه بریده در سال به خود اختصاص داده است.

با راه اندازی واحدهای جدید پیش بینی می گردد این میزان تولید در شهرستان طی چند سال اینده به بیست میلیون گل شاخه بریده در سال برسد

 مهندس بوستاني مدير جهاد شهرستان با بیان این خبر افزود گلهای شاخه بریده شهرستان که عمدتاً  رز هلندی است به دلیل وضعیت مناسب آب و هوایی از کیفیت بالایی بر خوردار است ولی متأسفانه به دلیل عدم وجود بازارهای مناسب در داخل و خارج از کشور تولید کنندگان با مشکلات عدیده ای در این خصوص روبرو می باشند که جا دارد زیربنایی ترین نیاز این قبیل تولید کنندگان که همانا راه اندازی بازار گل استان می باشد هر چه سریعتر مراحل اجرایی را طی کرده و به بهره بردای برسد.

اردوان آزادي كارشناس مسئول واحد باغباني جهاد كشاورزي شهرستان سپيدان در اين زمينه گفت توليد قلمه هاي ريشه دار گل محمدي به تعداد بيست هزار اصله در يكي از گلخانه هاي هيدروپونيك اين شهرستان به اتمام رسيده است. آزادي همچنين گفت با عنايت به برنامه ريزيهاي صورت گرفته جهت توسعه سطح زيركشت باغات ديم در سطوح شيبدار و نياز متقاضيان به اندامهاي تكثيري مطمئن توليد قلمه هاي ريشه دار گل محمدي صورت گرفته است.

وي افزود اميد مي رود با وجود اراضي مستعد در سطح شهرستان و ميانگين بارندگي پانصد ميليمتر سطح زير كشت گل محمدي از بيست هكتار به پنجاه هكتار در سال آينده افزايش يابد. شايان ذكر است در حال حاضر از هر هكتار گل محمدي ديم تا دو تن گل تر برداشت مي شود.

 گفتنی است در تمامی کشورهای تولید کننده گل از جمله هلند ترمینالهای متعدد هوایی جهت صادرات گل به دورترین نقاط جهان وجود دارد و در استان فارس هنوز یک ترمینال هوایی وجود ندارد .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26309

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *