جلسه شورای کشاورزی شهرستان سپیدان

در جلسه مهر ماه شورای کشاورزی شهرستان سپیدان محمد بوستانی مدیر جهاد کشاورزی ضمن ارائه گزارشی در خصوص کشت دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان و برداشت سیب از سطح باغات عنوان نمود : در سال جاری به علت سرمازدگی بهاره محصولات باغی دچار خسارت سرمازدگی شدند و میزان تولید این محصولات نسبت به سال گذشته افت داشته است.

وی همچنین عنوان نمود در سال جاری با ترویج کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه بسته های حمایتی به بهره برداران افزایش بی سابقه ای در کشت کلزا در شهرستان سپیدان وجود داشته است بطوریکه تا پایان مهرماه 350 هکتار از مزارع شهرستان زیرکشت کلزا قرار گرفت.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی بعنوان دبیر جلسه به بیان دستور کار جلسه پرداخت و در ابتدا مشکلات مربوط به اخذ مجوز انشعاب برق پروژه های آبیاری توسط متقاضیان را مطرح نمود و خواستار رفع مشکلات توسط اداره برق شد.

در ادامه جلسه محمد بوستانی  به برداشت بی رویه آب از جداول انتقال آب دو روستای باباکیان و خانی در بخش همایجان و اعتراض بهره برداران پایین اشاره نمود و خواستار ارائه راهکار و تهیه طرح توسط اداره آبیاری شهرستان شدند.

از موارد دیگری که اعضاء جلسه به بحث و اظهار نظر پیرامون آن  پرداختند احداث کانال انتقال آب برشنه و بهرغان در بخش مرکزی بود و مقرر گردید در خصوص رفع موانع احداث کانال مذکور بررسیهای لازم انجام و نتیجه در جلسه بعد ارائه گردد.

فرماندار شهرستان سپیدان نیز در این جلسه عنوان نمود با توجه به کاهش دما و کاهش محصول در سال جاری باید حمایتهای ویژه از تولید کنندگان بعمل آید و خواستار پیگیری کاهش آب بها توسط نظام صنفی کشاورزی و اداره آبیاری شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26326

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *