تولید گیاهان دارویی نمونه بارز رونق اقتصاد مقاومتی در شهرستان سپیدان

یکی از محورهای اصلی در زمینه دستیابی به اقتصاد مقاومتی تولید گیاهان دارویی و صنعتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان این مطلب گفت : شهرستان سپیدان با دارا بودن گونه های متنوعی از گیاهان دارویی این استعداد و توانایی را دارد که ضمن صادرات این محصولات، موجبات تضمین سلامت جامعه و اشتغال پایدار را نیز فراهم آورد.

محمد بوستانی اظهار داشت با توجه به اینکه در طبیعت دسترسی به همه انواع گیاهان دارویی وجود ندارد، از طرفی این گیاهان بومی منطقه، کم توقع و با ارزش افزوده بالا هستند از این رو توسعه کشت این گیاهان و ایجاد صنایع فرآوری از اهمیت ویژه ای در شهرستان برخوردار است.  

وی در ادامه گفت : مصرف گیاهان دارویی در کشور روند صعودی را طی می کند و به سرعت رو به گسترش است. به همین دلیل تولید این محصولات توجیه اقتصادی دارد و می تواند به عنوان یک عرصه مناسب برای اشتغالزایی مورد توجه قرار بگیرد. اگر به کشت گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی مرتبط با نیاز آن توجه شود، می توان اشتغال زیادی در این عرصه پدید آورد که این خود یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

بوستانی همچنین افزود با توجه به اینکه شهرستان سپیدان یکی از مناطق بکر ومناسب برای کشت و رشد گیاهان دارویی است، کارگاه اموزشی آشنایی با کشت گیاهان دارویی شامل معرفی ، خواص ، روشهای مختلف کاشت داشت و برداشت ونکات مهم برای حفظ ذخائر این گیاهان برای کشاورزان منطقه دراین شهرستان برگزار گردید.
وی افزود: با توجه به پتانسیل مناسب این منطقه، آشنایی کشاورزان،کارشناسان ومردم این خطه با گیاهان دارویی،استفاده و برداشت مناسب و به جا از این محصولات می تواند موجب افزایش درامد کشاورزان و گسترش صنایع جنبی آن شود .
با ترویج کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و برگزاری کارگاههای آموزشی تعداد 30 نفر از بهره برداران تمایل خود را نسبت به کشت این گیاهان با سطح تقاضای 50 هکتار اعلام نمودند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26327

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *