بر گزاری دومین همایش نظام نوین کشاورزی در شهرستان شیراز

دومین همایش نظام نوین کشاورزی در شهرستان شیراز با حضور دکتر قاسمی رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ،مدیران محترم ستادیو شهرستانها  ،کارشناسان ومسئولین طرح پهنه بندی شهرستانهای شیراز،سپیدان ،سروستان ،کوار وخرامه برگزار گردید.

در این همایش مهندس بوستانی بعنوا ن رئیس مجمع مدیران شهرستانها به نمایندگی از سایر مدیران ضمن خوشامدگویی وتقدیر وتشکر از رئیس سازمان جها کشاورزی وبرپایی این همایش گفت از سال گذشته قانون  به طور منطقی تفسیر واجرا  می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان خاطر نشان کرد روند تجهیز مراکز خدمات در دستور کار وزراتخانه می باشد و مشکلات بهره برداران  بخش کشاورزی با تاکید رئیس محترم سازمان در موارد خاص حتی بصورت موردی بررسی ورفع می گردد.

محمد بوستانی همچنین به تعامل سازنده تر  بین مدیران جهاد کشاورزی وبهره برداران بخش کشاورزی اشاره کرد وگفت در کنار تمام دستاوردهای این حوزه به دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس مقرر شد برخلاف رویه قبل،به جای معرفی بهره بردارانی که نسبت به تغییر کاربری اراضی اقدام کرده اند به دستگاه قضایی، از راه تعامل مشکل فیمابین را بررسی وحل وفصل کنیم.

در این همایش مهندس علوی به عنوان نماینده تشکل های بخش کشاورزی  ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت ترویج کشاورزی فرایندی است که هدف آن اعتدال بخش کشاورزی است وکارشناسان باعلم روز در باغات ومزارع حاضر شده وبه کشاورزان اطلاعات وراهنمایی های لازم را می دهند. وی در پایان خواستار توجه بیشتر به صادارات و بازاریابی محصولات کشاورزی شد.

سپس مهندس اجاقی  مدیر زنجیره  پرورش شترمرغ ضمن  ارائه توضیحاتی درمورد روند احداث این واحد ، از همکاریها و حمایتهای  سازمان جهادکشاورزی فارس در طول اجرایی شدن این فرایند کمال تقدیر وتشکر را بجا آورد وگفت این مجموعه دارای کد نشان حلال وکد بهداشتی بین المللی است و سکوی پرشی برای صنعت پرورش طیور خواهد شد

در این همایش دکتر قاسمی ضمن تشکر از برپایی وحضور  مدیران و کارشناسان ونماینده تعدادی از بهره برداران پیشرو به جمع بندی مطالب پرداختند وگفتند تعداد گلخانه های استان طی این دوره 2 برابر شده است وامنیت وغذایی با توجه به توسعه پایدار محقق گردیده  است

دکتر قاسمی گفت مهمترین نگاه  ارزشی آن است که منجر به بهبود معیشت مردم شود.وی با اشاره به تصویب اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در شورای عالی آب بیان داشت قرار گرفتن طرحهای آبیاری تحت فشار در برنامه های دولت نیز حرکتی منطقی بوده است.

محمد مهدی قاسمی گفت در زمینه خودکفایی روغنهای داخلی سطح زیر کشت کلزا از 2000 هکتار به 12000 هکتار رسیده است که تمام این امور بواسطه تلاش بهره برداران، محققان ، کارشناسان وحمایت بی دریغ  وبرنامه ریزی های دولت طی این دوره انجام شده است .

در پایان این همایش با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی،معاون محترم توسعه ومنابع انسانی ومدیر جهاد کشاورزی سپیدان به نمایندگی از سایر مدیران شهرستانها به چنند تن از مسئولین طرح پهنه بندی لب تاپهایی اهدا گردید.               

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26363

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *