بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس وهیئت همراه از اراضی شیبدار شهرستان سپیدان

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : واگذاری اراضی شیبدار به منظور توسعه باغات دیم در دستور کار این سازمان قرار گرفته و آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احداث باغ، کشت گیاهان دارویی و گلخانه نیز هستیم.

دکتر قاسمی در بازدید از اراضی شیبدار منطقه سرناباد شهرستان سپیدان گفت: احداث باغات دیم همچون بادام می تواند برای کشاورزان مثمر ثمر باشد و در این زمینه سازمان جهادکشاورزی به منظور حمایت از توسعه باغات و ایجاد اشتغال به متقاضیان یارانه نهال، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند.

دکتر قاسمی با تاکید بر توجه به شرایط منطقه و آسیبهای  ممکنه نسبت به ضرورت اجرای هرچه سریعتر طرح با هماهنگی اداره منابع طبیعی اظهار داشت با تغییر الگوی کاشت وکشت گیاهان با نیاز آبی کم که بطور متوسط یک سوم محصولات زراعی نیاز به آب دارند شاهد رشد اقتصادی چندین برابرواشتغال نیروی انسانی خواهیم بود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان نیز در این بازدید گفت شهرستان سپیدان از مناطق پيشرو در توسعه باغات ديم و كم آبياري مي باشد. وجود اراضي شيبدار در مناطق كوهستاني و مرتفع ، پيشينه باغداري و فرهنگ استفاده حد اكثري از منابع خدادادي، زمينه و تمايل توسعه باغات را فراهم نموده است.

محمد بوستانی  ضمن اشاره به اقدامات انجام شده وپیگیریهای صورت گرفته خصوصا ایجاد کارگروه سطوح شیبدار درشهرستان و هماهنگی با اداره منابع طبیعی، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت  وگفت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با تلاش و پيگيريهای خود امكان توسعه باغات را در قالب برنامه هاي جلب مشاركت و اجراي طرح با انتخاب پيمانكار محلي و نظارت دايمي  به روند اجراي كاشت و نگهداري و آبياري باغات باعث ماندگاري بخش زيادي از اين باغات گرديده اند .

وی افزود : انشا الله در سالهاي آينده  شاهد  محصول دهی بخش زيادي  از اين باغات و كمك به اقتصاد خانوار تعداد زيادي از روستاييان خواهيم بود .

در این بازدید با تعدادی از بهره برداران مناطق بازدید شده صحبت ونسبت به بررسی مسائل وحل مشکلات آنها بحث وتبادل نظر انجام گرفت ومقرر گردید نسبت به احداث باغات دیم در اراضی شیبدار باگونه های سازگار با منطقه اقدام گردد.

در این بازدید مدیر کل منابع طبیعی  استان فارس، معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی، رئیس بازرسی و ارزیابی عملکرد، مدیر باغبانی، مجری طرح اراضی شیبدار سازمان جهاد کشاورزی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان و جمعی از کارشناسان جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26364

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *