اجرای طرح الگویی امید در مزارع و باغات شهرستان سپیدان

برای دومین سال متوالی طرح الگویی امید در مزارع و باغات شهرستان سپیدان اجرا شد.

این طرح در 17 سایت زراعی و باغی در محصولاتی نظیر گندم، کلزا، انار، انگور، زیتون و سیب درختی اجرا شد.

کارشناس معاونت ترویج وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از طرحهای امید شهرستان سپیدان گفت : هدف ترویج کشاورزی رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و ارتقاء سطح زندگی کشاورزان به ویژه کشاورزان خرده‌ مالک است تا از طریق آشنایی با یافته‌های پژوهشی و فناوری به صورت ساده و کاربردی بتوانند با افزایش تولید و کاهش هزینه و کسب درآمد بیشتر سطح زندگی خود و خانواده را فراهم کنند.

غلامرضا ضیایی افزود اجرای طرح امید در استان فارس یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف در نظام نوین ترویج می باشد. با این طرح می توان ضمن شناسایی دقیق بهره برداران، از توانمندیهای کارشناسان بخش کشاورزی استفاده نمود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان نیز در حاشیه این بازدید گفت : ترویج یافته‌های علمی و تحقیقاتی و ایجاد مزارع و باغات الگویی در مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‌های فارس، در سال جاری نیز همانند سال گذشته  در قالب طرح امید اجرا شد.

محمد بوستانی گفت توسعه بخش کشاورزی در ارتباط مستقیم با تولید وبکارگیری فناوری مناسب در واحدهای تولیدی است وهدف از اجرای این طرح افزایش کمی وکیفی وتولید پایدار محصولات کشاورزی است

بوستانی همچنین اذعان داشت با وجود محدودیت‌های منابع آب و خاک، متاسفانه در گذشته اقدامات اساسی در زمینه حفظ و پایداری این منابع انجام نشده است که امید است با اجرای این طرح روز به روز پیشرفت بیشتری در زمینه کشاورزی وتوسعه پایدار داشته باشیم.

وی در ادامه  گفت : این طرح بر آن است تا واحدهای تولیدی-الگویی تحت پوشش همه جانبه قرار گرفته وجمیع طرحهای فنی، اجرایی ،تحقیقاتی وترویجی که در گذشته بصورت مجزا وبا رویکرد های خاص اجرا می شده اند در قالب یک سایت جامع به اجرا گذاشته شود.

بوستانی همچنین گفت : مزارع و باغات الگویی دارای تابلو مشخصات کامل است که سایر بهره برداران از یافته‌ها استفاده کنند.

به گفته وی اولویت اعتبارات و تسهیلات و خدمات قابل ارائه توسط سازمان به مزارع الگوئی است.

در پایان این بازدید با حضور جمعی از بهره برداران مسائل و مشکلات موجود در کشت کلزا بررسی و بحث وتبادل نظر انجام گرفت ومقرر گردید در زمان برداشت کمباینهای مخصوص برداشت به موقع در مزارع حضور یابند

پیش بینی می شود امسال با توجه به کشت بموقع کلزا وهمچنین مدیریت ونظارت صحیح کارشناسان برداشتی بالغ بر 5 تن از مزرعه نمونه کلزا واقع در بخش بانش انجام گیرد .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26365

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *