پروژه انتقال آب کشاورزی بیضا ارزیابی شد

در راستای اقدامات لازم برای مدیریت منابع آب و تسهیل در آبرسانی به مزارع و باغات ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از پروژه انتقال آب کشاورزی به مزارع دشت بیضا، بازدید و میزان پیشرفت این پروژه را بررسی و کنترل نمود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان، محمد مهدی قاسمی با نظارت بر روند اجرای این پروژه چندین نکته فنی را به پیمانکار آن یادآور شد و گفت: عملیات نصب لوله ها بسیار مهم است و به منظور باز نشدن آنها بهتر است عمل وصل کردن لوله ها و اتصالات آنها درون ترانشه ها انجام گیرد.

وی همچنین بیان کرد: قبل از خاک ریزی نهایی و پوشش لوله ها باید مسیر انتقال آب مورد آزمایش قرار گیرد تا هر گونه نشتی و عیوب دیگر رفع شود و برای اینکار بهتر است مسیر انتقال لوله به قطعات کوچک تقسیم و هر قسمت جداگانه آبگیری و تست شود.

قاسمی سپس در جمع کارشناسان همراه افزود: استفاده از لوله در سیستم آبرسانی علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب در حین انتقال از آلودگی آب نیز جلوگیری می کند، لذا نظارت مستمر بر فعالیت های پیمانکاران اجرای این گونه پروژه ها ضروری است و از مهمترین وظایف کارشناسان جهاد کشاورزی می باشد.

پروژه انتقال آب کشاورزی دشت بیضا به طول 6 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال در حال اجراست و یک هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی دشت بیضا را مشروب می نماید.

در این بازدید امیر اسلامی مدیر آب و خاک و فنی و مهندسی و جمشید نوربخش رئیس اداره تجهیز و نوسازی شبکه آبیاری سازمان جهاد کشاورزی، مهدی نصیری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان، سیدمحمود رضوی رئیس اداره فنی و زیربنایی این مدیریت، فرهاد اتحاد نژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی بیضا و کوروش ثابت کارشناس آب و خاک این مرکز نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26610

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *