ایجاد زنجیره تولید آبزی‌پروری در شهرستان سپیدان‌

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در راستای افزایش تولید و بهره‌وری ماهی، زنجیره تولید آبزی‌پروری در شهرستان سپیدان ایجاد می شود.

به‌گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان مهدی نصیری با اشاره به اینکه 50 درصد ماهی استان در شهرستان سپیدان تولید می شود تصریح کرد: با توجه به اینکه در این شهرستان تولید بچه ماهی، پرورش ماهی، امکانات مناسب عرضه، واحدهای فرآوری و بسته‌بندیو کارخانه تولید خوراک آبزیان وجود دارد، ایجاد زنجیره تولید در بخش ماهیان سردآبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه یکی از روش­های حمایت از بخش کشاورزی ایجاد زنجیره تولید در زیربخش­های مختلف است اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان برای ایجاد و تقویت زنجیره‌های تولید در بخش آبزیان با مساعدت صندوق توسعه بخش کشاورزی، متقاضیان این عرصه را حمایت کرده تا ثبات در تولید و عرضه از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی شکل گیرد.

وی افزود: وجود 28 مزرعه پرورش ماهی و 75 استخر دومنظوره کشاورزی و همچنین نقش و حضور آبزی‌پروران نمونه استانی، امکان ایجاد این زنجیره تولید را در شهرستان فراهم نموده است به نحوی که با حمایت های این مدیریت به زودی این مهم اجرایی می شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: تهیه به موقع تخم چشم زده، تولید به موقع بچه ماهی، فروش و عرضه بدون واسطه محصولات تولیدی و پیگیری بعضی از مطالبات مربوطه از مزایای ایجاد این زنجیره در بخش تولید ماهیان سردآبی است که در نتیجه این اقدام، از منابع بصورت بهینه استفاده می شود، هزینه‌های تولید کاهش می یابد و برخی از واسطه‌ها حذف می شوند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *