هوشمندسازی کشاورزی با استفاده از پهپاد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: پهپادهای کشاورزی گشایش جدیدی در جهت هوشمندسازی ادوات سم پاشی اراضی زراعی و باغی به وجود آورده است و تسهیلات خرید پهپاد سمپاش از خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی برای متقاضیان پرداخت می شود.  

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری در همایش آموزشی ترویجی کاربرد پهپاد در کشاورزی عنوان کرد: کاهش هزینه، نیاز به نیروی انسانی کمتر، افزایش سرعت عمل، افزایش دقت، افزایش بازدهی، صرفه جویی در هزینه ها، توسعه تکنولوژیکی، افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش امنیت غذایی و نداشتن تاثیرات زیست محیطی همگی از مزیت های استفاده از پهپادهای کشاورزی است و آشنایی، آموزش وتجهیز به پهپادهای کشاورزی سم پاش، گام نوینی در توسعه صنعت کشاورزی کشور است که در شهرستان سپیدان کلید آن زده شد.  

وی با اشاره به بازدهی بالای پهپادهای سم پاش کشاورزی، اظهار کرد: اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات خرید پهپاد سمپاش در مزارع شهرستان سپیدان انجام شده است و متقاضیان نیز می توانند از تسهیلات کم بهره با بازپرداخت پنج ساله استفاده نمایند.

نصیری با بیان این که برای سمپاشی باغات در هر هکتار ۳۰ دقیقه و زمین‌های زراعیدر هر هکتار ۱۰ دقیقه زمان لازم است، گفت: با استفاده از این پهپادها در مصرف سم و آب صرفه‌جویی می‌شود و سمپاشی زمین‌ها در مناطق سخت گذر نیز به راحتی قابل انجام است.

«پهپاد» مخفف عبارت «پرنده هدایت پذیر از دور» می باشد و به هواپیماهای بدون سرنشین اطلاق می شود که در سال های اخیر در بخش های مختلف ازجمله بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

همایش آموزشی – ترویجی کاربرد پهپاد در بخش کشاورزی با محوریت مزایا و فرصت ها در حوزه پهپادهای کشاورزی، قابلیت پهپادهای کشاورزی و انجام عملیات پرواز با حضور جمع کثیری از علاقمندان و کارشناسان بخش کشاورزی با همکاری مرکز جهاد کشاورزی همایجان و دفتر نظام مهندسی بخش همایجان برگزار شد.

شهرستان سپیدان با بیش از 44 هزار هکتار اراضی زراعی و 24 هزار هکتار باغ، دارای پتانسیل بالایی در استفاده از این تکنولوژی است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26614

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *