نیازسنجی دوره های آموزشی بهره برداران

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: فرایند نیازسنجی دوره های آموزش بهره برداران کشاورزی در سال 1399با توجه به اولویت های راهبردی سازمان جهاد کشاورزی، توانمندی های شهرستان و نیازهای آموزشی کشاورزان انجام شد.

مهدی نصیری در جلسه شورای ترویج این شهرستان با بیان اینکه ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی با
بهره گیری از یافته های علمی محقق می شود تصریح کرد:
آموزش بهره برداران یکی از مهمترین اولویتهای این مدیریت است لذا نیازهای آموزشی بهره برداران تعیین و بر اساس آن برنامه ریزی دوره های آموزشی صورت گرفته است.

وی همچنینن گفت:نیازهای آموزشی به تفکیک زیر بخش های تخصصی و اجرایی و با توجه به اولویتهای سازمان انجام شده است و لذا ارتقای راندمان آبیاری، مبارزه تلفیقی، رعایت الگوی صحیح کشت، افزایش بهره وری ماشین های کشاورزی، کشاورزی حفاظتی، کشاورزی پایدار و توجه به مسائل زیست محیطی، بازاریابی و بازار رسانی و افزایش تولیدپروتئین حیوانی و لبنی از جمله تاکیدات موضوعی دوره های آموزشی است.

نصیری در خصوص محل برگزاری دوره های آموزشی ابراز کرد: به منظور تسهیل در دسترسی بهره برداران به مکانهای آموزشی، مراکز جهاد کشاورزی و شرکت های خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی واجد شرایط برگزاری این دوره ها هستند و با اطلاع رسانی به موقع و گسترده به مخاطبین و آماده سازی امکانات و تجهیزات بایستی این مهم انجام پذیرد.

گفتنی است که از ابتدای سال جاری تا کنون 145 دوره آموزشی یک روزه ، 14 دوره آموزشی مهارتی 6 روزه و در مجموع 4200 نفر – روز آموزش در موضوعات مختلف کشاورزی جهت بهره برداران شهرستان سپیدان برگزار شده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26615

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *