43 هزار هکتار از اراضی سپیدان زیرکشت انواع محصولات زراعی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: 43 هزار هکتار از اراضی سپیدان زیر کشت انواع محصولات زراعی رفت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری بیان کرد: از این میزان 15 هزار و 953 هکتار گندم دیم، 14 هزار و 150 هکتارگندم آبی، 6500 هکتار جو دیم، 5500 هکتار جو آبی، 35.5 هکتار نخود دیم، 64 هکتار عدس دیم و 35.7 هکتار کلزا بوده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری های مستمر و همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، میزان 475 تن بذور اصلاح شده گندم آبی و دیم از ارقام چمران، سیروان، شیرودی ، آذر2، سرداری و صدرا از استان فارس و سایر استان ها، تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

نصیری با اشاره به استقبال کشاورزان به کشت ارقام پرورشی و مادری عنوان کرد: با توجه به قیمت خرید بالاتر ارقام مادری توسط جهاد کشاورزی، در حدود 565 هکتار از سطح زیر کشت گندم این شهرستان با استفاده از بذور مادری کشت شده است که می تواند منبع مناسبی جهت توزیع بذر سال آینده برای سایر شهرستان های استان فارس باشد.

نصیری همچنین افزود: کشت دانه‌های روغنی نیز از اولویت‌های مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سپیدان بوده و در همین راستا میزان 35.7 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول کلزا رفته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به بارندگی های مناسب سال زراعی جاری، مجموع سطح زیرکشت محصولات شتوی این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود 102 هزار تن گندم و 31 هزار تن جو از مزارع برداشت شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26618

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *