در همایش اصول نوین باغبانی از نمونه های بخش کشاورزی شهرستان سپیدان تجلیل شد.

در همایش اصول نوین باغبانی که به مناسبت دهه پرفروغ فجر و با حضور جمال جوادی جهرمی فرماندار، مهدی نصیری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان و جمع کثیری از کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی برگزار شد، از نمونه های این بخش تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، جمال جوادی جهرمی فرماندار سپیدان در این همایش ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، استقلال در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی است.

وی تصریح کرد: بهره گیری از تکنولوژی و فناوری اطلاعات در حوزه کشاورزی اجتناب ناپذیر است و باید زمینه بهره گیری از ظرفیت های موجود جهت افزایش بازدهی بیش از پیش فراهم شود.

جوادی جهرمی در ادامه بر اهتمام جدی دولت تدبیر و امید برای حفظ و پایداری اقتصاد کشاورزی تاکید کرد و افزود: امروز دولت در بسیاری از زمینه ها اعطای تسهیلات کم بهره را در دستور کار خود قرار داده است و در سه سال اخیر بیش از یکصد میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان و بهره برداران پرداخت شده که این نشان از اهتمام و جدیت دولت برای حفظ و پایداری بخش کشاورزی دارد.

این مقام مسئول تغییر الگوی کشت و توسعه کشت گلخانه ای را امری ضروری برشمرد و ابراز کرد: ما باید بپذیریم که با محدودیت آب، خاک و سایر منابع مواجه هستیم لذا باید برای استفاده بهینه از منابع به سمت تغییر الگوی کشت، استفاده از سیستمهای آبیاری نوین و توسعه کشت گلخانه ای حرکت کنیم. در همین راستا امسال کشت 130 هکتار محصولات گلخانه در دستور کار شهرستان قرار گرفته است.

در پایان این همایش از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با اهدا لوح سپاس و هدایا از تعدادی از بهره برداران نمونه بخش کشاورزی شهرستان سپیدان تجلیل شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26622

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *