افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در بیضا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت دهه پرفروغ فجر یک واحد گلخانه سبزی و صیفی با سرمایه گذاری بیش از 18میلیارد ریال در شهرستان بیضا افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری در آیین افتتاح این طرح ضمن اشاره به وجود 30 هکتار گلخانه فعال در شهرستان بیضا عنوان کرد: در این شهرستان 53 واحد گلخانه سبزی و صیفی و 3 واحد گلخانه گل و گیاهان زینتی وجود دارد و در سال جاری نیز حدود 40 فقره مجوز تاسیس گلخانه به مساحت 20 هکتار صادر شده است.

وی عنوان کرد : 4 واحد مجتمع گلخانه ای به مساحت 93 هکتار در شهرستانهای سپیدان و بیضا در مرحله فرآیند اخذ مجوز هستند و 18 واحد گلخانه کوچک مقیاس به مساحت نیم هکتار در حال احداث می باشد.

نصیری همچنین افزود: این طرح در زمینی به مساحت 7500 مترمربع با سرمایه گذاری 18 میلیارد و یکصد میلیون ریال احداث شده است که 14 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات بانکی و سه میلیارد و 500 میلیون ریال آورده سرمایه گذار بوده است.

وی افزود با احداث این طرح برای 5 نفر بصورت مستقیم و 15 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

افزایش راندمان تولید با انتقال محصولات فضای باز به گلخانه ها

همزمان با افتتاح این واحد گلخانه ای مجید پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مهمترین مزیت کشتهای گلخانه ای افزایش راندمان مصرف آب lمی باشد. در کشتهای متراکم و گلخانه ای راندمان مصرف آب تا 10 برابر افزایش می یابد در نتیجه میزان تولید نیز تا 10 برابر افزایش می یابد.

وی همچنین اظهار کرد: برخلاف آنچه در اذهان عمومی وجود دارد، امکان تولید محصول سالم و گواهی شده در گلخانه بیشتر است چون در یک محیط کنترل شده با مدیریت بهینه می توان با کمترین نهاده مصرفی محصولی با کیفیت بالا تولید کرد.

این واحد گلخانه ای همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور حجة الاسلام درویشی امام جمعه بیضا، کیومرث همتی فرماندار بیضا، مهدی صادقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مجید پاکاری مدیر باغبانی این سازمان، مهدی نصیری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان و جمعی از مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26625

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *