افتتاح یک واحد مرغداری گوشتی در شهرستان بیضا

به مناسبت دهه مبارک فجر، یک واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 45 هزار قطعه با سرمایه گذاری 37 میلیارد ریال در شهرستان بیضا به بهره برداری رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در آیین افتتاح این واحد مرغداری گوشتی گفت: در حال حاضر 987 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 200 هزار تن تولید گوشت مرغ در استان فارس وجود دارد که بر اساس سرانه مصرف 70 درصد نیاز استان تامین می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، سیدعبداله جزایری تصریح کرد: تولید گوشت مرغ بصورت یک زنجیره مویرگی از مزارع مرغ مادر که وظیفه تولید جوجه یک روزه را به عهده دارند، شروع می شود و با کارخانجات خوراک طیور و واحدهای تولیدی مرغ گوشتی، کشتارگاههای صنعتی و واحدهای بسته بندی یک صنعت بسیار پیشرفته و علمی را تشکیل می دهد.

وی افزود: به دلیل رقابت شدیدی که در این بازار وجود دارد تولید کنندگان مرغ گوشتی باید از تمام ظرفیتهای علمی و فنی استفاده کنند تا قیمت تمام شده محصول را کاهش دهند.

جزایری همچنین بیان کرد: در استان فارس روز به روز چرخه این صنعت در حال تکمیل شدن است و با وجود مزرعه مرغ اجداد در شهرستان سپیدان، امکان ایجاد زنجیره تولید مرغ گوشتی در این شهرستان فراهم می باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان نیز در این مراسم ضمن اشاره به وجود 64 واحد مرغداری گوشتی در شهرستان بیضا تصریح کرد: در این واحدهای تولیدی با دو میلیون و 221 هزار قطعه جوجه ریزی، سالانه حدود 2200 تن گوشت سفید تولید می شود.

مهدی نصیری بیان کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع با سرمایه گذاری 37 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و برای 5 نفر بصورت دائم و 20 نفر بصورت فصلی اشتغالزایی ایجاد
می کند.

این واحد مرغداری گوشتی در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور کیومرث همتی فرماندار بیضا، مهدی صادقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، سیدعبداله جزایری معاون بهبود تولیدات دامی و مجید پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین شهرستانی به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26626

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *