حفظ کاربری اراضی کشاورزی حفظ امنیت غذایی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در دیدار با دادستان این شهرستان گفت: هدف اصلی از حفظ اراضی زراعی و باغی تامین امنیت غذایی جامعه است و هر گونه تغییر کاربری این اراضی تهدیدی جدی در توسعه کشاورزی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 60 درصد اشتغال شهرستان سپیدان را بخش کشاورزی ایجاد می کند، از بین رفتن زمینهای کشاورزی چالش بزرگی در اقتصاد شهرستان بوجود می آورد.

وی افزود: کارشناسان امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی وظیفه دارند با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی داشته باشند و در پایش روزانه که به طور مرتب از اراضی کشاورزی دارند و همچنین از طریق گشت‌های حفظ کاربری نسبت به هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز با افراد متخلف و خاطی برخورد خواهند کرد.

در این جلسه هم اندیشی که به منظور تعامل و هماهنگ سازی رسیدگی به پرونده های تغییر کاربری غیرمجاز در محل دفتر دادستان برگزار شد روح اله رشیدی دادستان شهرستان سپیدان نیز با اعلام حمایت همه جانبه تاکید کرد کوتاه کردن دست سوداگران از تصرف و تخریب اراضی کشاورزی با برنامه ریزی و همکاری دوجانبه دستگاه قضایی و مدیریت جهاد کشاورزی امکانپذیر است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26708

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *