توسعه کشاورزی با مشارکت زنان روستایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: با حمایت و نظارت جهاد کشاورزی در سال جاری سه صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با 90 نفر عضو در شهرستان سپیدان تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان مهدی نصیری عنوان کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت روستاها را زنان تشکیل می دهند مشارکت آنها در قالب صندوق اعتبار خرد زنان روستایی منجر به توسعه کشاورزی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 7 صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با 210 نفر عضو در این شهرستان فعالیت دارد و از محل پس انداز این صندوق ها در سال گذشته 700 میلیون ریال جمع آوری شد و مبلغ 400 میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره به اعضای این صندوق ها پرداخت شد.

نصیری با اشاره به ارزیابی مثبت عملکرد صندوق های خرد زنان روستایی بیان کرد: با ایجاد این صندوق ها زمینه برای توانمند سازی، اشتغالزایی و فعالیت بیشتر زنان در مناطق روستایی فراهم شده است.

او در ادامه به زمینه فعالیت این صندوق ها اشاره کرد و گفت: تسهیلات پرداختی به منظور اجرای طرح های صنایع دستی، تولید گل و گیاهان گلخانه ای، پرورش ماهیان سردآبی، پرورش مرغ بومی، پرورش شترمرغ، فرآوری و بسته بندی محصولات زراعی و باغی و تولید گیاهان دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.

این مقام مسئول همچنین ابراز کرد: با شیوع ویروس کرونا اعضای این صندوقها در تولید و توزیع ماسک نقش بسزایی دارند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26717

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *