رونق اقتصادی سپیدان با توسعه سردخانه محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدانگفت: سردخانه های شهرستان سپیدان در حال حاضر ظرفیت نگهداری 19 هزار و 200 تن محصولات کشاورزی را دارند که با توجه به گستردگی باغات و میزان تولید محصولات زراعی و باغی در این شهرستان نیاز به توسعه دارند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری در بازدید از سردخانه سپیدان سلامت فارس که با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی انجام شد، تصریح کرد: شهرستان سپیدان با دارا بودن بیش از 43 هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید حدود 314 هزار تن محصولات باغی و بیش از 64 هزار تن محصولات زراعی، نیاز به ظرفیت نگهداری صد هزار تن محصولات سردخانه ای را دارد که 16 هزار تن در دست ساخت است و برای 84 هزار تن دیگر باید مجوز جدید صادر شود.

وی عنوان کرد: کمبود سردخانه در شهرستان سپیدان منجر به فروش زودهنگام محصولات کشاورزی با قیمت اندک به دلیل فقدان شرایط نگهداری لازم میوه ها می‌شود و چه بسا فروش تولیدات کشاورزی در خارج از فصل و نگهداری آن در سردخانه‌ها، سود خوبی را عاید باغدار یا کشاورز کند.

نصیری با بیان اینکه این شهرستان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان فارس ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد، خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذارانی که برای احداث چنین مراکزی تمایل داشته باشند استقبال کرده و قطعا از طریق ارائه تسهیلات و مساعدت در صدور مجوز زمینه تسریع در بهره‌برداری را فراهم خواهد کرد.

در این بازدید که به منظور بررسی مسائل و مشکلات بهره برداران انجام شد سید محسن قائمی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، محمد جعفر ملک زاده مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی، نادر ضیایی معاون فرماداری شهرستان سپیدان و جمعی از روسای ادارات و واحدهای مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان حضور داشتند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26725

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *