کنترل و نظارت بر تولید و توزیع نهال در شهرستان سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: نهالستان ها و نهال فروشی های این شهرستان بایستی مجوز تولید و توزیع نهال سالم و استاندارد را از مراکز صدور مجوز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری تصریح کرد: هرگونه فعالیت در نهالستان‌های این شهرستان باید بر اساس مقررات و تحت نظارت مدیریت جهاد کشاورزی و همکاری سایر دستگاه‌های مسئول صورت گیرد و بررسی وضعیت دقیق نهالستان‌های فعال منطقه در اولویت کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی عنوان کرد: شهرستان سپیدان قطب تولید محصولات باغی استان فارس است به همین دلیل تمام تولیدکنندگان انواع نهال کشاورزی باید قبل از فعالیت نسبت به کسب مجوز لازم اقدام کنند تا بدون دغدغه ، نیاز متقاضیان تامین شود و کارشناسان باغبانی و حفظ نباتات مراکز می بایست در طول فصل تولید و توزیع نهال ، علاوه بر سرکشی مستمر به نهالستان ها به اصالت لیبل های روی نهال توجه داشته باشند.

نصیری در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی روند اخذ مجوز استقرار دکه های نهال فروشی اظهار کرد: داشتن شرایط استاندارد تولید و عرضه نهال از جمله داشتن لیبل که نشان از اصالت و سلامت نهال می باشد و داشتن گواهی حفظ نباتات و قرنطینه از الزامات نهال فروشی های منطقه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: نظارت بر قیمت‌گذاری نهال‌ها و نحوه توزیع آنها از جمله مسائلی است که باید بیش از گذشته مورد توجه کارشناسان قرار گیرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26727

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *