آغاز عملیات شبکه مراقبت محصولات زراعی و باغی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: 14 نفر از کارشناسان این مدیریت در قالب شبکه مراقبت با حضور در مزارع و باغ ها عملیات ردیابی و شناسایی آفات و بیماری های گیاهی را آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری تصریح کرد: در طرح شبکه مراقبت، کارشناسان ضمن ایجاد ارتباط نزدیک با کشاورزان، دهیاران و شوراهای روستاها و انجام توصیه های دقیق و کاربردی جهت مبارزه با آفات، روش های مبارزه و کنترل را به کشاورزان آموزش می دهند.

وی با اشاره به بازخورد خوب عملکرد شبکه مراقبت در بین کشاورزان بیان کرد: کارشناسان با بازدید مستمر از مزارع نتایج سموم جدید را ارزیابی نموده و در مناطق مناسب سمپاشی با پهپاد را توصیه می کنند.

نصیری با تاکید بر مدیریت تلفیقی آفات اظهار کرد: به جز کنترل شیمیایی، سایر روش های کنترل آفات نیز از اولویتهای مدیریت جهاد کشاورزی بوده تا ضمن به حداقل رساندن مصرف آفت کش‌ها، کنترل شیمیایی آفات بر اساس آستانه زبان اقتصادی انجام شود.

او همچنین عنوان کرد: مسئولین پهنه ضمن برگزاری کلاس های مزرعه ای، کشاورزان را از خطرات مصرف بی رویه سموم آگاه و به اجرای مدیریت تلفیقی آفات تشویق می کنند و نقش مهمی در تولید محصول سالم ایفا می کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26729

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *