نصب تله فرمونی در باغ های شهرستان سپیدان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سپیدان گفت: نصب تله‌های فرمونی در 8 ایستگاه باغ های این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری هدف از نصب تله فرمونی را ردیابی و تعیین بهترین زمان مبارزه با آفت کرم سیب برشمرد و تصریح کرد: برای اجرای این طرح در هر ایستگاه دو تله نصب شده که در سركشي و بازديد هفتگي كارشناسان حفظ نباتات جهاد كشاورزي از اين تله‌ها و استفاده از داده‌هاي به دست آمده، مي‌توان پيك پرواز و تعداد نسل آفت را كنترل و به نحو مطلوب با آن مبارزه کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان سپیدان قطب تولید سیب در استان فارس است و کرم سیب یکی از آفات مهم این محصول است، ایجاد طرح‌های تحقیقی ترویجی، سایت های الگویی و تهیه پوستر و بروشورها و نشریه های ترویجی در زمینه آفات باغ های سیب از اولویتهای کارشناسان این مدیریت است.

نصیری با اشاره به تشکیل کمیته ویژه سیب اظهار کرد: این کمیته با حضور کارشناسان، محققین، باغداران پیشرو و تشکلهای خصوصی، مسائل و مشکلات باغ های سیب از زمان کاشت تا برداشت از جمله هرس و مبارزه با آفات و امراض را بررسی و ردیابی می کند.

او افزود: علاوه بر اقدامات فنی و عملی که باید در سطح شهرستان انجام شود خلایی که در این زمینه وجود دارد آگاهی رسانی به موقع باغداران است که با ردیابی تله ها و تجزیه و تحلیل داده ها می توان با اطلاع رسانی به موقع از مصرف بی رویه سموم جلوگیری کرد.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: در صورتی که باغداران تمایل داشته باشند این تله ها را می توانند در باغ خود نصب نموده و از طرف کارشناسان این مدیریت جهت ردیابی آفت به آنها آموزش داده می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26731

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *