بازدید میدانی نماینده شهرستانهای سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی از روستاهای کوشکک و شیربابا از توابع بخش مرکزی شهرستان سپیدان

محسن علیزاده طی یک بازدید میدانی در سومین ماه سال، به بررسی مسائل و مشکلات مردم و بهره برداران حوزه کشاورزی روستاهای کوشکک و شیربابا از توابع بخش مرکزی سپیدان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان، این بازدید به منظور بررسی وضعیت و مشکلات آب شرب و کشاورزی مردم این دو روستا، و با همراهی حسن همتی فرماندار شهرستان سپیدان، مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان و رؤسای ادارات منابع آب و آبفای این شهرستان، صورت پذیرفت.

در این بازدید مسئولین شوراها، دهیاران و تعدادی از بهره برداران بخش کشاورزی این دو روستا حضور داشتند.

در این بازدید مسئولین دستگاههای اجرایی در خصوص مشکلات مطرح شده و در جهت رفع و کاهش این مشکلات، راهکارها و پیشنهادات سازمانی خود را بیان کردند.

این مقام مسئول در پایان بازدید، متعهد گردید به منظور عدم وارد آمدن خسارت به باغات روستای کوشکک نسبت به تأمین آب شرب روستای شیربابا، از محل حفر چاه، مساعدت و پی گیری های لازم را به عمل آورد.

توسعه آبیاری نوین در شرایط سخت خشکسالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در این بازدیدگفت: لازم است رئیس و کارکنان مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان با توجه به فرصت موجود، در خصوص بهره وری مصرف آب کشاورزی در این روستاها برنامه ریزی و اقدام فوری نمایند.

مهدی نصیری با اشاره به اینکه تا کنون آب شرب و کشاورزی این دو روستا از یک منبع تأمین می شده است اظهار کرد: حفر چاه برای برطرف شدن مشکل آب شرب روستای شیربابا چاره ساز خواهد بود.

وی با تأکید بر حفظ منابع آب و مصرف بهینه آب کشاورزی اظهار کرد: آب شرب اولویتی است که می بایست در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روستای شیربابا از این منبع مشترک حقابه ای ندارد، افزود: بر حسب توافق در سابق از این منبع برای آب شرب روستای شیربابا، به شرط تأمین آب کشاورزی روستای کوشکک استفاده می شده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26751

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *