نشست صمیمی نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی سپیدان به مناسبت هفته دولت

حضور محسن علیزاده نماینده مردم شریف شهرستان های سپیدان و بیضاء در محل کار کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی و بازدید از نحوه خدمات رسانی کارکنان این مدیریت به ارباب رجوع و نشست صمیمی وی در جمع کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در پنجمین روز از هفته دولت صورت پذیرفت. محسن علیزاده در این نشست از مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در نشست مذکور با بیان خیر مقدم و سپاس از نماینده جهت حمایت ها، تلاش ها و پی گیری های مؤثر برای رفع موانع تولید و توسعه کشاورزی شهرستان، به تبیین برخی مسائل بخش کشاورزی شهرستان پرداخت.

مهدی نصیری، با اشاره به شرایط کرونایی موجود اظهار کرد: علیرغم همه این محدودیت ها در این مدیریت، پاسخگویی به ارباب رجوع در اسرع وقت انجام و خدمات رسانی به متقاضیان در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به فعالیت های ریشه ای و اساسی در حوزه باغبانی، اظهار کرد: این شهرستان با تولید قریب به 240 هزار تن سیب قطب تولید این محصول در استان فارس است و در خصوص تولید، بازار رسانی، نگهداری و فرآوری این محصول اقدامات مؤثری انجام داده است.

به گفته وی، پرداختن به مؤلفه های اساسی در فرآیند تولید محصولات باغی از جمله تأمین نهاده ها و آموزش و ارائه توصیه های فنی به بهره برداران و ایجاد زنجیره های ارزش؛ بهبود این فرآیند را در شهرستان موجب شده است.

نصیری گفت: در حوزه کشت در محیط های کنترل شده، خصوصاً گلخانه های گل شاخه بریده، این شهرستان دارای استعداد جغرافیایی ویژه ای است به طوریکه با ترغیب این مدیریت و با استقبال بهره برداران این بخش، مقام اول استانی را در گلخانه های گل شاخه بریده به خود اختصاص داده است که با اهمیتی که کشت های گلخانه ای کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس دارا می باشد، حمایت های خاص مسئولین را در این حوزه می طلبد.

این مقام مسئول، با تأکید بر شرایط خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی ابراز کرد: بهبود روند آبیاری و ترمیم کانال های آبیاری سنتی از دغدغه های این مدیریت در حفظ و نگهداری باغات با افزایش راندمان آبیاری است و اولویت درخواست بهره برداران منطقه حمایت های فنی و زیر بنایی مسئولین در زمینه پوشش کانال و انتقال آب با لوله است.

وی ابراز کرد: کمیته پایش تأمین و توزیع نهاده ها به صورت هفتگی وضعیت تأمین نهاده های دامی و کشاورزی را نظارت می کند و انتظار می رود کمبود های تأمین نهاده ها برطرف شود.

نصیری با برشمردن چالش های امور اراضی به شرایط خاص گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و تغییر کاربری های غیر مجاز و صیانت از اراضی زراعی و باغی شهرستان، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی با تأکید بر بهبود روند اشتغالزایی بهره برداران بخش کشاورزی، جلب مشارکت و تقویت تشکل ها را از عوامل مؤثر در این امر به شمار آورد و حمایت همه جانبه مسئولین را راهگشای این روند دانست.

جایگاه مهم بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور

در ادامه نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، در خصوص نحوه خدمت رسانی به ارباب رجوع در جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهار کرد: سطح رضایت مندی بهره برداران، ارباب رجوع و مسئولین، از مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بالاست و با قاطعیت می توان این مدیریت را به عنوان بهترین اداره مردمی در شهرستان سپیدان معرفی کرد.

محسن علیزاده در این نشست صمیمی، به بیان نقش و جایگاه مهم بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور پرداخت و گفت: کشاورزان و نیروهای جهاد کشاورزی سرداران واقعی جنگ در حفظ امنیت غذایی هستند و می بایست حساسیت زحمات بهره برداران و کارکنان بخش کشاورزی در جامعه منعکس شود.

این مقام مسئول، با تأکید بر اهمیت حمایت بهره برداران بخش کشاورزی؛ لزوم حمایت همه جانبه مسئولین شهرستان از این بخش، رفع موانع در تولیدات کشاورزی، حمایت از جذب سرمایه گذاری در این حوزه و ارائه خدمات بهینه به بهره برداران را یادآور شد.

علیزاده ابراز کرد: پر رنگ کردن مقوله آموزش و ترویج کشاورزی، ترویج علوم نوین درکشاورزی و جلوگیری از ادامه کشت های سنتی، تلاش در جهت حداکثر بهره وری و تولید در کمترین سطح ممکن با توسعه کشت های گلخانه ای، می بایست در سر لوحه اقدامات بخش کشاورزی قرار گیرد.

وی افزود: جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله آبگیری محصولات و پوره گیری، با تسهیل فرآیند ها و صدور مجوز ها و ترغیب صنایع تبدیلی و تکمیلی و جذب سرمایه گذاری در این بخش به نتیجه خواهد رسید.

به گفته وی: موقعیت خاص جغرافیایی این شهرستان، اقلیم جذاب گردشگری، کوچک بودن قطعات اراضی و کوهستانی بودن منطقه، شایسته قوانین خاص امور اراضی است.

علیزاده، کنترل و نظارت بر قیمت های سرسام آور نهاده های کشاورزی و دامی و خرید تضمینی گندم را از عوامل مؤثر در بهبود زنجیره های تولید عنوان کرد و گفت: سودآوری هر چه بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی با کوتاه شدن دست دلالان این بخش، میسر می شود.

در این نشست، محمد حسین علیزاده مسئول دفتر نماینده و علی تابع بردبار، مسئول دفتر ارتباط مردمی در این شهرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26809

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *