افتتاح گلخانه منحصر به فرد گل لیسیانتوس و عروس در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: همزمان با هفته دولت طرح گلخانه ای گل های شاخه بریده لیسیانتوس و عروس در سطح 5000 متر مربع با حضور عنایت اله رحیمی استاندار و احمد طمراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: این طرح در محل روستای رودبال این شهرستان و با ۷۵ هزار نشاء گل لیسیانتوس و یکصد و ۲۰ هزار نشاء گل عروس با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال به صورت خود اجرایی به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی، این گلخانه با ظرفیت تولید سالیانه 70 هزار دسته گل لیسیانتوس و 8000 دسته گل عروس، دارای رتبه نخست تولید این نوع گل و در استان فارس بی نظیر است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه، شرایط خاص آب و هوایی و ترغیب و تشویق تولید محصولات گلخانه ای از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان؛ هر ساله استقبال بهره برداران این بخش از کشاورزی را به دنبال دارد، تصریح کرد: شهرستان سپیدان با 17 واحد گلخانه گل های شاخه بریده و زینتی، با ظرفیت تولید هفت میلیون شاخه گل در سال، دارای رتبه نخست تولید گل و قطب گلخانه گل های شاخه بریده در استان فارس است.

به گفته وی، در آیین افتتاح این طرح محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، حسن همتی فرماندار این شهرستان و فرهاد شریفی قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی؛ استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26814

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *