واکسینه کردن گام اساسی در راه مبارزه با بیماریهای دام

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: از ابتدای سال تاکنون 73 هزار و 635 راس دام عشایر علیه بیماری های دامی به ویژه تب برفکی ، تب مالت ، tpr ، آبله و شاربن واکسینه شدند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، منصور امیریان بیان کرد : به منظور رونق تولید گوشت قرمز با هماهنگی و همکاری اداره دامپزشکی شهرستان واکسینه دام 700 خانوار عشایری که هر ساله از اسفند ماه تا آبان ماه به مناطق ییلاق شهرستان کوج می کنند، انجام شد.

به گفته وی: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه میزان عملیات واکسینه در سال جاری30درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد ، تصریح کرد: بیماری های مشترک انسان و حیوان از اهمیت بسیاری برخوردار هستند اظهار کرد: این بیماری ها هم از جنبه حفظ سلامت و هم از جنبه اقتصادی، جوامع را در معرض تهدید قرار می دهند.

امیریان گفت: واکسیناسیون بروسلوز بره و بزغاله(تب مالت) و طاعون نشخوارکنندگان کوچک(tpr)، دام‌ ها را تا یکسال از درگیری با این بیماریها مصون می کند.

این مقام مسئول دراین باره افزود: دامداران از تردد و جابه‌جایی غیرضروری دام‌های آلوده و بیمار خودداری نمایند و آنها را در مکان جداگانه‌ای نگهداری کنند وازدامداران عزیز خواست با اکیپ های عملیاتی مایه کوبی همکاری لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26820

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *