برداشت 2700 تن گردو از باغ های سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از تولید 2700 تن گردوی خشک از باغ های این شهرستان خبرداد و گفت: برداشت این محصول از اوایل شهریورماه آغاز شده است و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: باغ های گردو با سطحی قریب به 1400 هکتار، 8 درصد از سطح باغ های این شهرستان را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه کلیه باغ های گردو در این شهرستان شامل ارقام محلی پوست کاغذی هستند، افزود: طی چند سال اخیر باغداران اقدام به تغییر این ارقام از طریق کاشت نهال های پیوندی و سرشاخه کاری رقم های جدید اصلاح شده، از جمله؛ فرنور، چندلر و فرانکت بر روی ارقام محلی کرده اند که این ارقام جدید خصوصیات پر محصولی و دیر گلی را به ارقام محلی می بخشند.

وی تصریح کرد: ارقام محلی علاوه بر تطابق و سازش پذیری با شرایط منطقه، از مقاومت بالایی نسبت به آفات و بیماری ها، عملکرد مطلوب، کیفیت مغز، رنگ مغز، حجم بالای نسبت مغز به پوست، طعم، مزه و بازارپسندی رضایت بخشی نیز برخوردارند.

نصیری با اشاره به متوسط عملکرد دو تن محصول خشک در هر هکتار از این باغ ها، ابراز کرد: با توجه به شروع عملیات سرشاخه کاری در سال 1395 در این شهرستان، پیش بینی می شود طی دو سال آینده شاهد میوه دهی این باغ ها باشیم که با توجه به این عملیات های اصلاحی، تولید در واحد سطح بالاتری نیز در باغ های اصلاح شده انتظار می رود.

وی تصریح کرد: محصول تولیدی از باغ های گردوی این شهرستان، به دلیل استفاده از کودهای آلی و کمپوست و حداقل استفاده ازکودهای شیمیایی و سموم دفع آفات، در زمره محصولات سالم به شمار می آید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26834

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *