پای ارقام جدید و تجاری پیاز به بیضا باز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: از کشت پیاز رقم های تجاری یلوسوئیت اسپانیش و والنسیانا لئونا برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، منصور امیریان با بیان اینکه یکی از ارکان موفقیت در تولید تجاری محصول استفاده از ارقام تجاری و اصلاح شده است، تصریح کرد: سطح پیاز کشت شده در بیضا 330 هکتار است که سال جاری برای اولین بار 3 هکتار جهت کشت ارقام یلوسوئیت اسپانیش و والنسیانا لئونا اختصاص یافت.

امیریان گفت: برداشت پیاز از اول تیرماه شروع و تا آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بالغ بر 18 هزار و 200 تن محصول جمع آوری و روانه بازارهای شهرستان و استان های مجاور گردد.

وی بیان کرد: سایر ارقام پیاز کشت شده شامل:سفید شیری، زرد طلایی، قرمز می باشد و کشت پیاز به دو روش کشت نشایی و بذری انجام می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: ارقام جدید پیاز در اراضی روستای شاه قطب الدین کشت شده که می تواند موجب رشد اقتصاد کشاورزی شهرستان بیضا شود.

به گفته وی؛ کیفیت و ماندگاری بالا، بازار پسندی آن، پرمحصولی و انبارداری طولانی پیاز از خصوصیات بارز این این ارقام می باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26837

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *