تولید 7000 تن ذرت علوفه ای در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: برداشت ذرت علوفه ای از اواسط شهریور ماه در این شهرستان آغاز شد و در اواسط مهر ماه پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: در سال جاری 7000 تن ذرت علوفه ای از سطحی بالغ بر صد هکتار از اراضی زراعی شهرستان سپیدان برداشت شده که بیش از 90 درصد از این سطح در بخش همایجان این شهرستان متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه ذرت علوفه ای در این شهرستان به صورت کاملاً مکانیزه وبا دستگاه خطی کار پنوماتیک کشت شده است، ابراز کرد: 75 درصد از مزارع مذکور با روش تیپ آبیاری شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به پر آب بر بودن گیاه ذرت و وقوع شرایط خشکسالی، سعی بر ترویج و توسعه سیستم های نوین آبیاری داشته ایم و با تلاش های ترویجی انجام شده توسط این مدیریت، آبیاری به روش تیپ در سه چهارم از سطح مزارع ذرت شهرستان توسعه یافته است که پیش بینی می شود این روش در سال آینده به کل مزارع ذرت تعمیم یابد.

به گفته نصیری؛ رقم مرسوم مورد استفاده این محصول صیفی، سینگل کراس 704 است که این رقم زودرس سازگاری خوبی نیز با شرایط آب و هوایی منطقه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اضافه کرد: علوفه سبز تولیدی جهت سیلو و ارسال به دامداری ها وگاوداری های حوزه تحت پوشش و یا شهرستان های همجوار بارگیری می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26841

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *