محصول گواهی شده در بیضا توسعه می یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: در سال جاری بالغ بر 2686 تن محصول گواهی شده تولید و علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، منصور امیریان با بیان اینکه از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی، تامین امنیت غذایی و تولید محصول متناسب با نیاز جامعه است، تولید محصولات سالم با امنیت غذایی و کشاورزی پایدار در دستور کار است. تا کنون 27 مجوز icm و 5 مجوز گواهی استاندارد صادر شد.

او با اشاره به اینکه این محصولات در سال زراعی جاری هشت محصول خیار، فلفل دلمه ای، لوبیا قرمز، مورینگا،پیاز، گوجه فرنگی، سیب درختی و انار بود افزود: سطح زیرکشت محصولات گواهی شده امسال به 36 هکتار افزایش یافته است.

به گفته ی وی؛ رونق مصرف این محصولات در داخل کشور را در گروی فرهنگ سازی دانست و با توجه به اینکه صادرات محصولات کشاورزی منوط به اخذ گواهی استاندارد است، تقاضا برای تولید محصول گواهی شده در این شهرستان رو به افزایش می باشد.

امیریان اظهار کرد: دفتر محیط زیست و سلامت غذا با دو هدف اصلی ارتقای سلامت محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست و تنوع زیستی مشغول فعالیت است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26879

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *