فعال سازی بیش از 30 استخر دو منظوره کشاورزی در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: همزمان با آبیاری باغ ها و مزارع در9 ماهه اول سال 33 باب استخر دو منظوره کشاورزی در این شهرستان فعال سازی شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: تا کنون 300 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان شناسایی شده که قریب به نیمی از این تعداد به مرحله فعال سازی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روند دو منظوره شدن این استخرها تا رسیدن به هدف فعال سازی 100 درصدی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در سال جاری بیش از 200 تن ماهی سردابی قزل آلای رنگین کمان از این استخرهای دو منظوره برداشت و روانه بازارهای مصرف شد.

نصیری با تأکید بر اینکه تولید این نوع ماهی با کمترین هزینه و با هدف تحقق رونق تولید انجام گردیده است، تصریح کرد: دومنظوره شدن استخرهای ذخیره آب کشاورزی؛ استفاده بهینه از آب کشاورزی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و ترویج پرورش ماهی در مناطق روستایی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی: فعال سازی این استخرها علاوه بر استفاده دو منظوره تولید ماهی در کنار فعالیت کشاورزی، به موجب تولید محصول سالم، در افزایش سرانه مصرف ماهی و بهبود سلامت جامعه روستاییان و بهره برداران کشاورزی ثمربخش خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان اینکه این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی کوهستانی دارای پتانسیل قابل ملاحظه ای در زمینه آبزی پروری است، افزود: همین امر موجب شده است که بهره برداران زراعی و باغی با مشاوره های تخصصی کارشناسان این مدیریت به پرورش ماهی در استخر های دو منظوره گرایش یابند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26887

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *