شمشیر قانون به ساخت و سازهای غیر مجاز در سپیدان اصابت کرد

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به اجرای عملیات تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی روستای دالین از توابع بخش همایجان این شهرستان، گفت: در راستای اجرای دستورات قضایی و مستند به تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، مستحدثات 17 مورد ساخت و سازهای غیر قانونی، قلع و قمع شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: طی این عملیات، وسعت 29 هزار متر مربع از اراضی حاصلخیز زراعی و باغی از گزند تغییر کاربری های غیر مجاز رهایی یافت.

وی با بیان اینکه؛ عملیات قلع و قمع مذکور به منظور جلوگیری از گسترش باغ شهر سازی در این منطقه انجام شد، تأکید کرد: این عملیات با حضور نظارتی نماینده دادستانی شهرستان سپیدان و در سایه اقتدار نیروهای انتظامی و همچنین حضور نیروهای همیشه حاضر اداره امور اراضی این شهرستان، با استقاده از یک دستگاه لودر به اجرا گذاشته شد.

به گفته وی؛ در این عملیات که در سحرگاه آغاز شد و تا ساعت 9 صبح ادامه داشت، تغییر کاربری های ایجاد شده در قالب: 5320 متر طولی دیوارکشی، دو باب اتاقک به مساحت صد متر مربع و دو باب آلاچیق به مساحت 60 متر مربع، تخریب و به چرخه تولید و کشاورزی اعاده شد.

نصیری، از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز به عنوان آخرین راه حل جلوگیری از این قبیل جرائم یاد کرد، و افزود: همواره آگاهی از قوانین و توجه به اطلاع رسانی های حضوری و مجازی، در جهت پیشگیری از بروز اقدامات غیر قانونی بهترین راه کار ممکن است.

به گفته وی، حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی در راستای تداوم تولید و برقراری امنیت غذایی، همواره در دستور کار این مدیریت قرار داشته است و اقدامات قانونی در این خصوص استمرار خواهد داشت.

وی تأکید کرد: عموم مردم می توانند ‏با اطلاع رسانی تغییرکاربری های غیر مجاز از طریق سامانه ۱۳۱، در کوتاه کردن دست سودجویان، مشارکت داشته باشند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26891

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *