تکثیر بیش از 30 میلیون ماهی قزل آلا در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از تکثیر 32 میلیون قطعه تخم چشم زده در این شهرستان خبر داد وگفت: چهار مزرعه در زمینه تکثیر ماهی قزل آلا در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: با این میزان تکثیر، مزارع پرورش ماهی در این شهرستان، از واردات تخم چشم زده بی نیاز شده است.

به گفته وی، در سال جاری 3500 تن ماهی از21 مزرعه انفرادی پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان برداشت شده است که با وارد شدن طرح های در حال احداث به چرخه تولید، پیش بینی می شود این ظرفیت به بیش از 4200 تن افزایش یابد.

نصیری ابراز کرد: این مزارع که با ساختارهای ریس وی، هشت ضلعی و مدار بسته طراحی شده اند عمدتاً در بخش مرکزی این شهرستان به تولید اشتغال دارند.

وی تصریح کرد: شهرستان سپیدان به دلیل موقعیت جغرافیایی کوهستانی و منابع آب فراوان چشمه ساران، قنوات و رودخانه ها دارای پتانسیل بالایی در زمینه آبزی پروری است و همین امر موجب اشتیاق بهره برداران بخش کشاورزی به احداث مزارع تکثیر و پرورش ماهی و فعال سازی استخرهای دو منظوره شده است و این شهرستان را به قطب تولید و پرورش ماهی در استان تبدیل کرده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26893

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *