دوره های مهارتی هرس باغ های سیب با تکیه بر جدیدترین یافته ها در سپیدان اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از برگزاری کارگاه های علمی و عملی تربیت هرس کار ماهر با تکیه بر جدیدترین یافته ها در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این دوره های مهارتی با تدریس اردوان آزادی معاون فنی این مدیریت، در قالب دو دوره آموزشی سه روزه و با گروه بندی ۳۰ نفره، به مدت پنج روز ادامه داشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: این دوره های آموزشی با سر فصل های مدیریت هرس، به میزبانی مرکز جهاد کشاورزی حومه این شهرستان و در محل سالن آموزش این مرکز، برگزار شد.

وی با اشاره به جایگاه نخست شهرستان سپیدان در تولید و سطح زیر کشت سیب در استان فارس، بیان کرد: سطح قریب به 7000 هکتار باغ های سیب در این شهرستان، ضرورت ویژه آموزش مدیریت هرس و اقدامات به باغی را در راستای توسعه این باغ ها و افزایش سطح زیر کشت سیب شهرستان، در اولویت برنامه های اجرایی این مدیریت قرار داده است.

به گفته وی، کارگاه های آموزش عملی این دوره ها، در روستای چشمه سفید از توابع بخش مرکزی اجرا و مهارت های هرس در زمینه های نقش هرس در باغبانی، انواع هرس، گروه بندی محصولات باغی از نظر شدت و نوع هرس، بهترین زمان هرس در محصولات باغی و همچنین نقش هرس در افزایش کمی و کیفی محصولات باغی، تشریح و به شرکت کنندگان انتقال داده شد.

نصیری با بیان اینکه، تعداد ۶۰ نفر از باغداران و جوانان جویای کار، یافته های علمی و عملی، در زمینه های؛ مورفولوژی درخت، جوانه، میخچه، شاخک یا برندی، لامبورد، نرک و پاجوش، هرس زمستانه یا خشک، و هرس تابستانه یا سبز، را آموزش دیده اند، تصریح کرد: شرکت کنندگان گواهی مهارت دریافت می کنند.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26897

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *