اولین کارگاه آموزشی راهکارهای مقابله با خسارت سرمازدگی در بیضا

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: نخستین کارگاه آموزشی یک روزه مقابله و درمان خسارت سرمازدگی در مزارع و باغات با تدریس عبدالحسین ضیائیان محقق کشوری از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه سرمازدگی یک پدیده طبیعی است که باعث بروز خسارات هنگفتی می شود، تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی یک روزه، ضمن تشریح و ارائه ماهیت سرمازدگی، نحوه خسارت، روشها و راهکار های مقابله با سرمازدگی مزارع و مدیریت صحیح مزرعه به پرسشهای مطرح شده کشاورزان پاسخ داده شد.

به گفته مویدی؛ این کارگاه در محل مزرعه گندم واقع در روستای سعادت آباد برگزار گردید و 59 نفرشركت كننده با روشهای نوین در زمینه تغذیه و روش های مقابله با سرمازدگی و استفاده بهینه از كودهای شیمیایی آشنا شدند.

وی افزود: از مجموع 45 هزار هکتار سطح مزارع و باغات این شهرستان 24 هزار و 500 هکتار دچار زیان سرمازدگی شدید از 20 تا 100 درصد شدند.

او تاکید کرد؛ در چنین شرایطی،آموزش روش های تغذیه نوین به کشاورزان از ضروریاتی است که با عِلمِ به آن می توان،در برابر سرمازدگی، دامنه و دایره خسارات را به میزان قابل توجهی محدود کرد و تحقق چنین امری منوط و مشروط به ارائه آموزش های هر چه بیشتر و البته رغبت و توجه فزاینده تر کشاورزان و باغدارانِ سنتی به آموزش های علمیِ روز است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26931

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *