شکر طرح تنظیم بازار به زنبور داران سپیدان اختصاص یافت

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در روزهای پایانی سال گذشته 121 تن شکر طرح تنظیم بازار در بین زنبورداران این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، شهاب الدین صالحی با اشاره به اینکه توزیع شکر طرح تنظیم بازار در این شهرستان با نظارت اداره بهبود تولیدات دامی و توسعه بازرگانی این مدیریت انجام شده است، اظهار کرد: به منظور حمایت از زنبورداران توزیع شکر دولتی با قیمت مصوب 132 هزار ریال توسط تعاونی زنبورداران این شهرستان انجام شده است.

به گفته وی، سالانه 400 تن عسل از زنبورستان های این شهرستان برداشت می شود که با توزیع اقلام مصرفی یارانه ای در این صنعت، موجبات کاهش هزینه های تولید، ترغیب بهره بردان و بهبود روند تغذیه زنبورستان ها، فراهم خواهد آمد.

وی تصریح کرد: شهرستان سپیدان از مهمترین مناطق ییلاقی پرورش زنبورعسل در استان است که پیش بینی می شود تا پایان فصل بهار قریب به 500 زنبوردار با استقرار حدود 50 هزار کلنی زنبور عسل، مجوز استقرار دریافت کنند.

صالحی افزود طبیعت گل آور کوهستانی این شهرستان، هر ساله شهد گل های گون و آویشن را جهت تغذیه زنبورستان ها به ارمغان می آورد که علاوه بر تولید عسل منجر به تولید محصولات گرده، زهر، ژل رویال، بره موم و موم، نیز خواهد شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26934

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *