آغاز برداشت گندم در سرچهان

برداشت گندم از مزارع آبی بخش سرچهان از حدود 10روز پیش در برخی از نقاط بخش آغاز گردیده است همچنان ادامه دارد.بیژن قائدی مسئول اداره تولیدات گیاهی مرکز ویژه جهاد کشاورزی سرچهان با اعلام این خبر افزود:عملیات برداشت گندم در حال حاضر بوسیله 45 دستگاه کمباین از انواع مختلف و با نظارت کارشناسان این مرکز در حال برداشت میباشد.

وی یاد آور شد واریته های گندم در حال برداشت از ارقام پیشگام،الوند،زرین،پیشتاز وروشن میباشدکه توسط 3 مرکز خرید اداره تعاونی روستایی خریداری میگردد.بخشی از گندم تولیدی با نظارت و معرفی نامه این مرکز به سیلوهای استان حمل می گردد.

قائدی اظهار داشت در سال زراعی جاری حدود 6000 هزار هکتار گندم آبی در سرچهان کاشت گردیده که پیش بینی می گردد محصولی بالغ بر 25000 تن برداشت گردد. وی در ادامه از سرمازدگی های مکرر بهاره و کاهش شدید بارندگی موثر  و تداخل آب آخر گندم با کشت صیفی جات عوامل محیطی محدود کننده عملکرد در برخی مزارع بخش نسبت به سال زراعی قبل اشاره نمود.کارشناس زراعت جهاد کشاورزی ضمن اعلام این موضوع که گندم تولیدی منطقه سرچهان از خاصیت نانوایی بسیار بالایی برخوردار میباشد ،اضافه نمودتعداد زیادی از دلالان و واسطه ها، گندم کشاورزان را به صورت نقدی خریداری و به سایر استانها حمل می نمایند.

_۱۹۴۸۰۱.jpg

_۱۰۳۰۵۳.jpg

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=27030

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *