مدیر امور مالی و ذیحساب

فاطمه فروزان

فناوری

صفحه اصلی

معاونت ها، مدیریت ها و ادارات

اطلاعیه ها


بخش نامه ها و دستورالعمل های کلی

 

 

  شرح وظایف مدیریت امور مالی  
 

شرح وظایف مدیریت امورمالی  و ذیحساب سازمان :

1.      اعمال نظارت مالی و انطباق دریافت ها و پرداخت ها با قوانین و مقررات جاری کشور

2.      نگهداری و تنظیم حسابها مطابق قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه و ارسال آن به مراجع ذیربط

3.      تهیه وم تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال و ارسال آن به مراجع ذیربط

4.      نگهداری حساب اعتبارات بر اساس قوانین بودجه سالیانه کشور

5.      حفظ و نگهداری اسناد و دفاتر مالی مطابق ضوابط دیوان محاسبات کشور

6.      نگهداری و تحیول وجوه و نقدینه ها و سپرده ها و اوراق بهادار

7.      نگهداری حساب اموال دولتی و  نظارت بر حساب اموال مذکور و همچنین نظار بر انبارها

8.      نگهداری حساب درآمدها و تهیه و تنظیم گزارشات مربوط به تفکیک منابع درآمدی

9.      تامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجاز به منظور اختصاص تمام و یا قسمتی از اعتبار مصوب برای هزینه معین

10. دراختیار قرار دادن تنخواه گردان پرداخت به عاملین و مسئولین امورمالی شهرستان ها با تائید مقامات مجاز برای برخی از هزینه ها و پیگیری های لازم جهت واریز آن

11.  تهیه و تنظیم و پرداخت لیست حقوق و مزایای کارکنان شاغل ، بازنشسته و موظفین

12.  معرفی عاملین و مسئولین امورمالی و امناء اموال و نظارت بر عملکرد آنان

13. افتتاح حسابهای مورد لزوم جهت انجام امور دریافت و پرداخت سازمان و حسب مورد انسداد حسابهای غیر ضروری با مجوز سازمان اقتصادی و دارایی

14.  همکاری با معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی به منظور بودجه سالیانه سازمان

15.  درخواست تنخواه حسابداری از خزانه به منظور پرداخت تعهدات قابل پرداخت مطابق با موافقن نامه های مبادله شده

16.  نظارت و نگهداری و حفظ سوابق و اسناد مالی و پیگیری جهت امحاء اسناد در موعد مقرر طبق قانون دیوان محاسبات کشور

17. همکاری و پیگیری در زمینه دوره ها و برنامه های آموزشی و افزایش اطلاعات فنی و تخصصی کارکنان و عاملین ذیحساب و کارپردازان و  امناء اموال

18. شرکت در جلسات کمیسیون های مناقصه و مزایده و سایر جلسات جهت تصمیم گیری و اظهارنظر به مدارک و اسناد مناقصه و تنظیم صورتجلسات مربوطه

19. پیگیری جهت مانده وجوه اعتبارات جذب نشده هزینه ای تا آخرسال مالی هزینه ایی و وجوه جذب نشده اعتبارات تملک دارائیها تا آخر سال مالی تملکی و بستن حسابها

20.  ارزیابی عملکرد واحدها و مدیریت ها با توجه به نتایج گزارشات مالی و اعلام نقاظ ضعف و قوت ( طی جداول و نموداریها مصرف اعتبارات )

الف ) شرح وظایف اداره اعتبارات ، دریافت و پرداخت

ü      صدور درخواست وجه اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای عهده خزانه معین استان

ü      پیگیری درخواست وجه های صادره تا مرحله دریافت اعتبار

ü      صدور اسناد حسابداری اعتبار مصوب تخصیص اعتبار ، درآمد ها و اصلاحیه موافقتنامه ها

ü      نگهداری حساب اعتبارات بر حسب برنامه ها و طرح ها و تهیه گزارشات لازم

ü      تامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجازبراساس لیست های توزیعی وثبت هزینه های انجام شده

ü      انطباق عملیات ثبت شده در سیستم اعتبارات با سیستم حسابداری و رفع مغایرت احتمالی

ü   تهیه گزارشات مربوط به  اعتبارات و ارسال آن جهت بهره برداری ریاست محترم و معاونین سازمان و مجریان طرحها و عاملین مسئول امور مالی و سایر مراجع ذیربط حسب مورد

ü      ارسال اعتبارات به شهرستانها همراه با مکاتبات مربوطه

ü       اخذ صورتحساب  بانکی ردیف های درآمدی  و اخذ تاییدیه از خزانه

ü      صدور اسناد حسابداری وصول درآمد ها و واریز آن  به حساب خزانه

ü      پاسخگوئی به مکاتبات سازمانهای تابعه و شهرستانها و سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت

ü      صدور  اسناد پرداخت های قطعی و غیر قطعی

ü      دریافت دسته چک از بانک و صدور چک

ü      پیگیری امور بانکی

ü      پیگیری امور خزانه استان و اداره کل امور مالیاتی

ü      صدور اسناد حسابداری حقوق و تنظیم فرم 1/5  سازمان بازنشستگی

ü      صدور سند حسابداری  هزینه های فوت ، ازدواج ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و نقل و انتقال

ü      صدور سند حسابداری حقوق بازنشستگان و موظفین

ü      پیگیری جهت تسویه حساب ، حسابهای سنواتی ( علی الحساب ، پیش پرداخت و … )

ü      پیگیری جهت استرداد سپرده حسن انجام کار جهت پرداخت به پیمانکاران

ü      ثبت و نگهداری کلیه تضمینات

ب ) شرح وظایف اداره رسیدگی به اسناد و دفتر داری

ü   بررسی اسناد هزینه های ارسالی از طریق عاملین و مسئول امور مالی و انطباق آنها با قوانین و مقررات و ضوابط اجرائی قانون بودجه و موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه و بودجه

ü      اعلام نظر درخصوص پیش نویس قراردادها مطابق قوانین و مقررات مالی

ü      صدورسندحسابداری تنخواه گردان های واریزی و اسناد هزینه سنوات قبل عاملین

ü   بررسی و رسیدگی کلیه  اسناد حسابداری و انطباق آن با قوانین، مقررات ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ضوابط اجرائی قانون بودجه و موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت وب رنامهر یزی کشور

ü      رسیدگی به صدور وضعیت پیمانکاران و مشاورین طبق بخشنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مفاد قرارداد مربوطه

ü   بررسی لیست حقوق و مزایای ماهیانه از حیث احکام ، صحت کسورات  محاسبه شده و مزایایا پرداخت شده مطابق قوانین و مقررات و دستورالعمل ها

ü      بررسی لیست حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین از حیث کسورات محاسبه شده و حقوق پرداختنی طبق حکم

ü      پاسخگویی به استعلام های واحدها و سازمانهای مرتبط بخصوص تامین اجتماعی و سازمان اقتصاد و دارائی

ü      کنترل بررسی تسویه حسابهای سنوات قبل از قبیل علی الحساب ها و پیش پرداختها

ü      پاسخگویی به استعلام های واحدها و سازمانهای مرتبط( به خصوص تامین اجتماعی و سازمان اقتصاد و دارائی)

ü      پیگیری رفع واخواهی احتمالی صورتحساب ها تا ثبت آن در گزارش تفریغ بودجه کل کشور

ü      مقابله حساب و تطبیق مانده ها با شرکتها و سازمانها و سایر اشخاص حقوقی

ü      اعمال کنترل های داخلی و بررسی صحت مانده حسابها

ü      پیگیری قراردادهای راکد و تعیین تکلیف قراردادها و مانده احتمالی

ü      جمع آوری اسناد حسابداری پس از تکمیل امضاءهای مجاز و تحویل به بایگانی

ü      سایر موارد ارجاعی از طرف مدیریت

 َشرح وظایف اداره حقوق و دستمزد و امور بازنشستگان

ü      ورود اطلاعات مربوط به کسورات ماهیانه و حقوق و مزایای شاغلین و اعمال تغییرات بعدی

ü      تنظیم لیست حقوق و مزایا و کسورات ماهیانه پس از اعمال  کنترل های لازم و صدور فیش حقوقی

ü      صدور اسناد حسابداری حقوق و تنظیم فرم 1/5سازمان بازنشستگی

ü      تنظیم لیست پرداخت های موردی از قبیل پاداش و عیدی و

ü      بررسی احکام و صدور سند حسابداری هزینه های فوت ، ازدواج ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و نقل و انتقال

ü      رسیدگی احکام صادره توسط اداره کل امور اداری و تطبیق آن با قوانین و مقررات

ü      تهیه مستندات و بخشنامه های مربوط به حقوق و مزایا ، کسورات حقوق و بازنشستگان

ü      ورود احکام و برقراری حقوق و عائله مندی و کسورات و موظفین

ü      تنظیم موازنه و منظور نمودن اسامی بازنشستگان و موظفین در تغییرات حقوق ماهانه (فرم 1/1 سازمان بازنشستگی ) به منظور دریافت اعتبار حقوق

ü      تنظیم لیست حقوق بازنشستگان و موظفین و صدور فیش حقوقی و تحویل آن به سازمان بازنشستگی

ü      صدور سند حسابداری حقوق بازنشستگان و موظفین

ü      تنظیم لیست کسورات حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین

ü      بررسی و کنترل سن فرزندان بازنشستگان و موظفین که حق عائله مندی دریافت می نمایند

ü      مراجعه به سازمان بازنشستگی جهت اعتبار و تسویه حساب پایان سال

ü      تنظیم لیست عیدی پایان سال بازنشستگان و موظفین و سایر پرداختهای موردی بازنشستگان

ü      درخواست استرداد کسور مازاد بر رسی سال از سازمان بازنشستگی و تهیه فرم های مربوطه

ü      سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت

 ج ) شرح وظایف امین اموال

ü          مسئولیت حفظ و نگهداری اموال و کالاهائی که در ابوابجمعی او قرار دارد

ü          مسئولیت حفظ و نگهداری اوراقی که در حکم وجه نقد است

ü          تنظیم صورتحساب ها و دفاتر اموالی

ü          تحویل و تحول اموال تحت ابوابجمعی

ü          تنظیم فر مهای اموالی و ارسال آن به مراجع مربوطه

ü          کنترل اموال موجود در واحد به طور دوره ای

ü          ارائه پیشنهاد و در مورد اموال فرسوده که باید از گردش خارج شود

ü          دریافت اموال جدید و توزیع آن بین واحدهای تحت ابوابجمعی و ثبت و نگهداری  و حسابها آنها

ü          مراقبت در حفاظت فیزیکی اموال و عندالزوم تهیه گزارش های لازم برای رئیس واحد مربوطه

ü          نگهداری حساب اموال غیرمنقول و همچنین سوابق مربوط به آنها و ارائه سند مالکیت برای ارسال به مراجع ذیربط

 
سرکار خانم فاطمه فروزان

مدیر امور مالی و ذیحساب

 

باز کردن چت
پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟