خط اعتباری ۶۰۰ میلیارد تومانی پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان ۵ محصول باغی

وی با بیان این که استان آذربایجان غربی با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید سیب درختی رتبه اول را در کشور دارد،اذعان داشت: با توجه به کیفیت مطلوب سیب تولیدی استان،این محصول به کشورهای پاکستان افغانستان ترکمنستان و عراق صادر می شود.

طهماسبی با اشاره به صادرات بیش از ۸۰ هزارتن سیب از ابتدای سال حاری تاکنون گفت:بیش از ۴۷ هزارتن از سیب های صادراتی از آذربایجان غربی بوده است.

وی پیش بینی کرد: امسال ۷۰۰ هزارتن سیب درختی ایران به بازارهای هدف صادر شود.

طهماسبی یادآور شد:با توجه به میزان تولید و کیفیت مطلوب سیب آذربایجان ‌غربی، هم اکنون میز سیب کشور در این استان تشکیل و پیگیری های لازم جهت تشکیل “زنجیره صادرات سیب کشور” نیز در آذربایجان غربی هم در حال انجام است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: جایگزینی تدریجی باغات قدیمی سیب با ارقام جدید و پایه کوتاه، اجرای سیستم های نوین تولید،سورت و بسته بندی و همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با تقویت تشکل های این بخش از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است. طهماسبی توسعه تولید گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود:به منظور جلوگیری از خام فروشی، استفاده از روش های نوین در تولید عرقیات و اسانس های گیاهی ضروری است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم توسعه کشت گل محمدی و صنایع فرآوری آن تاکید و خاطرنشان کرد: صادرات فراورده های گل محمدی و زعفران سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=330

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *