بخش تولید واکسن‌های ویروسی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز ، به زودی گواهی GMP را دریافت خواهد نمود.

تبادار افزود: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز، از لحاظ زیر ساختی نسبت به سایر موسسه ها ارجحیت داشته و افراد متخصص وتوانمندی در این موسسه مشغول به فعالیت می باشند.

وی اظهار داشت: محصولات تولیدی این موسسه دارای کیفیت برجسته و بالایی حتی نسبت به محصولات مشابه خارجی بوده و قیمت تمام شده محصولات تولیدی بسیار پایین تر از مشابه خارجی می باشد. لذا نیازهای این مجموعه از جمله افزایش تعداد نیروی انسانی و در مواردی تجهیز ونوسازی دستگاهها به منظور حفظ و ارتقای وضع موجود بایستی مرتفع گردد. بدین منظور ضرورت هایی در استان و نیازهایی از مرکز بایستی دنبال شود تا مجال فعالیت بیش از پیش این موسسه در استان فراهم شود.

گفتنی است: دانش موجود در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز ناشی از خدمات، تلاش و تحقیقات پیوسته محققان و کارشناسان موسسه رازی منجر به تولید واکسن های دام و طیور گردیده است.

در این بازدید محمدجواد مهربان‌پور رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شیراز گفت : واکسن تک‌گانه نیوکاسل، تک‌گانه آنفلوانزا و دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا از جمله واکسن‌های طیوری هستندکه در این شعبه تولید می شود و از800 میلیون واکسن طیور مورد نیاز کشور، 400 میلیون در کشور تولید می گردد که 200 میلیون آن در شیراز تولید می شود که در صورت مرتفع شدن نیاز مالی، با حفظ کیفیت قابلیت ارتقای دو برابری واکسن طیور در این موسسه وجود دارد.

مهربان پور افزود: واکسن های دامی تولیدی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شیراز شامل 20 میلیون واکسن آگالاکسی  و 15 میلیون واکسن آنتروتوکسمی می باشد، که واکسن آگالاکسی منحصرا در استان فارس تولید شده و نیاز کامل کشور را برطرف می سازد.

در ادامه این مقام مسئول گفت : بخش تولید واکسن‌های ویروسی موسسه رازی شعبه شیراز، دارای ساختمان بر اساس استانداردهای خاص و  تجهیزات و امکانات مورد نیاز جهت دریافت گواهی GMP می باشد،  که از جمله آب WFI، PW، دستگاه تزریق اتوماتیک و دستگاه برداشت اتوماتیک در این شعبه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این موسسه با اقدامات انجام شده تاکنون حدود 90 درصد مراحل اخذ مجوز GMP را طی کرده اظهار داشت در سال جاری گواهی GMP را، دریافت خواهیم نمود و بر این اساس تنها تولیدکننده واکسن دامپزشکی در کشور خواهیم بود که مجوز صادرات را به صورت رسمی به دست آورده است.

گفتنی است روز ششم فروردین ماه تبادار استاندار استان فارس،ساسان تاجگردون رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس ،کریم عربی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از موسسه واکسن و سرم سازی رازی ،منطقه جنوب کشور در شیراز بازدید نمودند.

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=512

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *